Başarılı Bir Etkinlik Pazarlaması için Yakılacak 18 Mum

Bir çok insan başarılı olmak için daha az yürünmüş yollardan gitmenin gerektiğini düşünür: bahsi geçen yol engebeli ve zorludur. Kurumlararası (B2B) pazarlama açısından bakacak olursak bu doğrudur. İşinizi büyütmek için iki seçenek vardır:

1. İçerik Pazarlaması – Bu, internet üzerinden reklam yapma demektir:bloglar, sosyal medya, arama motorlarının kullanımı vs.

2. Dış Pazarlama – İçerik pazarlamanın tam tersidir, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi kitlelere taşımak için ürünlerinize çok sağlam çaba sarfetmelisiniz. Ayrıca reklam yapmanın da geleneksel bir türüdür. Televizyon, basılı reklam, radyo gösterileri ve beğeni kullanacaksınız.

Madem ki artık ikisi arasındaki farkı biliyoruz, bir soru soracağım. Bu iki stratejiden hangisi sizin işinizi yükseltecek? Evet, muhtemelen içerik pazarlamasını seçeceksiniz. Ve bu dünyadaki hiç kimse sizi bunun için suçlamayacaktır. İçerik pazarlama daha az pahalıdır ve takibi daha kolaydır çünkü soyut olan dış pazarlama sizi temizleyici dükkanına götürecektir.

Ama gerçekler acıdır. [insidesales.com](http://insidesales.com)'a göre etkinlik pazarlama işinizi bir seviye yukarıya çıkaracak en etkili ikinci yöntemdir. Ve etkinlik pazarlama dış pazarlamaya harika bir örnektir.But then again, truth hurts.

18-steps-marketing

Etkinlik pazarlama tam olarak nedir? Etkinlik pazarlama canlı etkinlikler, ticari sergiler ve şirket toplantıları gibi yüz yüze etkileşimi kullanan bir stratejidir.

Evet biliyorum. İçerik pazarlamadan çok çok daha pahalıdır.

Ama gerçekten başarılı bir iş istiyorsanız, sizi sadece internet belirli bir mesafeye kadar getirebilir. Eğer geleneksel stratejiler ile bunu "back up" yapmazsanız daha ileriye gitmeyecektir.

Bu yüzden 18 adet hatırlatma hazırladım; size etkinlik pazarlama konusunda yardımcı olacaktır.

Önce:

1. Hedeflerinize öncelik verin. Konuk listesinden kim gerçekten rüyalarınızın gerçek olmasını sağlayabilir? Bunları not edin ve onları karşılayacak bir nokta oluşturun ve uzun süreli bir uyum oluşturun.

2. İlk Hareketi Yapın. Etkinlikte kimin olacağı konusunda genel bir fikre vardığınızda, kendiniz tanıtan e-postalar gönderin. Bu şekilde asıl etkinlikte daha az sıkıntı yaşarsınız ve daha rahat olursunuz.

3. Etkinlikten önce sosyalleşin. Sadece etkinliğe katılacak olanlar için bir Facebook sayfası yapın veya Twitter hesabı oluşturun. Bu sizin aynı hedeflere sahip insanlarla tanışma ihtimalinizi artıracaktır.

4. Buzları Eritin. Elbette onlarla tanışacaksınız, ama sonrasında ne olacak? Hedeflerinizle biraraya gelmeden önce, düşüncelerinizi çok iyi organize edin. Onlarla nasıl konuşacaksınız? Hangi konular hakkında konuşacaksınız?

5. Link Üretin. Evet bu gerçek bir etkinlik ama hala birazcık link building işinden zarar gelmez.

Boyunca:

1. Süreyi takip edin. Bu gerçek bir etkinlik, canlı bir gösteri gibi. Asla ne olacağını bilemezsiniz. Biriyle tanışırsınız, kaynaşırsınız ve diğerlerini unutursunuz. Bu başarısızlıktır. Sohbetlerinizi düzgün şekilde planlayın ve bu plana sadık kalmak için elinizden geleni yapın.

2. Gözlemci oluşturun. Görüşme sırasında, bunları kaydetme imkanınız varsa harika olur. Bu bir video veya ses kaydı olabilir. Günün sonunda, gözden geçirecek bir şeyinizin olması, belirli bir verinin dikkatinizi çekme ihtimaline karşın, güzel olur.

3. Yorumlayın. Bir görüşme gerçekleştirirken, cevapları yeniden özetlemek faydalı olacaktır.Bu şekilde sohbet ettiğiniz kişi sizin dinlediğinizi anlayacaktır. Bu sizin pek aşina olmadığınız şeyleri anlamanız konusunda da yardımcı olacaktır.

4. Bir geri çekilme hazırlayın. Eğer konuşmanın nereye gittiğinden emin değilseniz, bu kötüye işarettir. Konuşma partnerinizin bilgi eksikliğinizin olduğunu anlaması uzun sürmeyecektir. Konuşmayı daha aşina olduğunuz konulara doğru yönlendirmeye çalışın.

5. Yeni fırsatlar bulun. İyi yapılandırılmış bir plana sahip olmak iyi olmasına rağmen, yeni fırsatlar elde etmek daha iyidir. Başarı için yeni bir yol bulduğunuzda, kaçmasına izin vermeyin.

6. Haberdar olun. Grubunuz dışında neler olduğunu da dinleyin. Sosyal medyada trend olan şeyleri takipederek her zaman haberdar olun.

7. Siber bir utangaç olmayın. Evet, bakmak ve izlemek iyidir ama etkinlik ile alakalı olarak Twitter ve Facebook'ta başarılı bir etkinlik katılımı gereklidir.

8. İş kartları isteyin. Özellikle de gerçekten karlı bir sonuca varmış iseniz, hedefin kartını alın.

9. Diğerlerinin zamanı konusunda düşünceli olun. Unutmayın ki orada aynı nedenden dolayı yer almaktasınız. Eğer hala sizinle konuşan birisi başka birisi ile konuşmak istiyorsa gereğini yapın.

Sonra:

1. Notlar alın. Her şey hala taze iken notlar alın. Sohbetlerinizi topladığınız iş kartları ile eşleştirin. Belirli konuşmaların sonuçlarını açıkça belirleyin.

2. Yabancı olmayın. Etkinlikten sonra, onlara konuşmanın sonuçlarının hala durduğunu bildirin.

3. Eğer uzun dönemli iletişim mümkün ise bunu tanımlayın. Yeni bağlantılarınızın özgeçmişlerini kontrol edin ve karlı bir bağlantı olup olmadığına bakın.

4. Belge. Herşey bittikten sonra, hiç bir şeyi unutmamak için etkinlikte neler olduğunu raporlayın. Bütün açılarıyla etkinliğin üretkenlik,SEO ve akış gibi metriklerinizi nasıl etkilediğini gösterin..

Etkinlik pazarlama basit değildir. Derin bir planlama ve sabır gerektirir. Katılım sağlamak için harcayacağınız para da engel teşkil eder. İçerik pazarlama kolayca erişilebilir ve daha az pahalı iken, etkinlik pazarlamada uçak biletleri almanız ve otel odası rezervasyonu yapmanız gerekebilir. Aşağıdaki sıra, hangi etkinlikte katılım sağlayacağını konusunda seçim yapmanız içindir. Bir işe dört haneli bir para harcadıktan sonra bunun başarısız bir şekilde sonlanmasını istemezsiniz.

Doğru insanlara gönderin. Yaptığınız her şeyi yatırım olarak görün. Bu gönderideki 18 rehberi unutmayın. Onları yakmanız gereken mumlar olarak düşünün. Ateşi söndürmek yerine, yanmaya devam etmesini sağlayın.