5 Büyük Müşteri Hizmetleri

Muhtemelen iyi işin en az önemsenen yönlerinden biri mükemmel müşteri hizmetidir. Satış ve pazarlamanın çok önemli olduğu konusunda hepimiz hemfikiriz, ancak memnun ve mutlu bir müşteri geri gelmeye devam edecek ve bu nedenle sizin için daha fazla iş üretecektir. Mutlu bir müşterinin başka bir yere bakmak için bir nedeni olmamalıdır.

Müşteri hizmetlerine neyin yardımcı olduğunu bilmek ister misiniz? Ayrıca ne YAPMAMAN gerektiğini de bilmelisin. Bu hatalardan uzaklaşın ve müşterilerinizi mutlu etmeye büyük bir adım daha yaklaşmış olursunuz.

  1. Havada kaybolma - Telefon ve internet iletişimi kolaylaştırmak için var. Bu çağda artık iletişim kurmakta zorlanmanız için hiçbir neden yok. Müşterilerinize sizi dinlemek için orada olduğunuzu hissettirmek için iletişim hatlarınızı açık ve kontrol altında tutun. Müşterilerinize ihtiyaç duydukları yardımı, bazen kendiniz yapmanız gerekse bile verin. Bu şekilde, onlara yardım sağlamak için her zaman orada olduğunuzu hissedeceklerdir.
  2. Sözlerinizi yerine getirmemek - Tutamayacağınız sözler vermek iş dünyasında büyük bir hayırdır. Söz verdiğinizde müşteriler size güveneceklerdir ve bunu bozmak çok büyük bir hata olur. Teslim edemediğiniz zamanlarda, hatayı düzeltmek için elinizden gelenin en iyisini yapın. Ayrıca onlardan elinden geldiğince özür dilemelisin.
  3. Kötü eğitimli çalışanlara sahip olmak - Personelin tüm üyeleri müşterilerle nasıl başa çıkılacağını bilmelidir. Elbette işe alacağınız personelin kaba ve saygısız olmamasına özen göstermelisiniz ancak yine de çalışanlarınıza müşterilerinize kaliteli hizmet sunma konusunda eğitim vermelisiniz.
  4. Haklı olmakta ısrar etmek - Çoğu müşteri, müşterinin her zaman haklı olması gerektiği konusunda hemfikirdir ve onlar doğrudur. Zaten çoğu zaman. Bu kuralın istisnaları olsa da, endişeleri için geçerli bir temeli olan müşteriler için dikkatli olun.
  5. Çok katı olmak - Müşteri (neredeyse) her zaman haklı olduğundan, kuralları biraz esnetmeyi düşünmelisiniz. İlk olarak, kurallar, politikalar ve protokol üzerinde çalışabilmeniz için bir boşluk bulmaya çalışın. Çalışmak için çok fazla alan yoksa, bu, protokolden biraz uzaklaştığınız zamandır. Çok fazla zarar vermeyecekse müşteri memnuniyeti öncelikli olmalıdır.

Başka müşteri hizmetleri hatası aklınıza geliyor mu? Aşağıda yorum yaparak nelerden kaçınmamız gerektiğini bize bildirin.