Google'nin Panda 4.0 sürümü bir çok Basın Bülteni Web Sitesini etkiledi. 20 Mayıs 2014'te piyasaya çıktı ve bir çok Arama Motoru Uzmanını yükseltti ve Basın Bültenleri şoka uğradı. Arama endüstrisi Panda 4.0'ın hedefi düşük kaliteli içerikleri filtrelemek olan arama motoru algoritmasındaki değişikliklere hazır değildi. Yeni Panda 4.0 arama motoru sonuçlarındaki içerik kalitesini artırmayı hedeflemektedir.
Google içeriğinizin güvenilir, doğru ve üst sıraları ne kadar hak edip etmediğini kavramak için bir yol geliştirdi. Onun hedefi kullanıcılar ve araştırmacılar için sonuçlar ile ilgili en uygun içeriği bulmak ve düşük kaliteli içerikleri sıralamada alt sıralara koymak.
Bu değişiklikler bir çok web sitesini vurdu ve bazı büyük basın bülteni web sitelerini fena halde alt sıralara itti. Panda 4.0'ün amacı araştırmacılara iyi içerik sağlamak olmasına rağmen, arama motoru endüstrisini savunmasız yakaladı ve abasın bülteni sitelerindeki akışta büyük düşüşlere sebep oldu. Bazıları sıralama listesinden etkilenmemiş olabilir ama akış sıralamada yüksekten düşüğe doğru büyük ve ani bir sıçrama gösterdi.