Dış Kaynaklı Sosyal Medya Yönetimi

Bugünlerde çoğu şirketin sosyal medya sayfaları olduğundan, bu sayfaları yöneten çalışanlar, bu sayfalarla baş etmenin ne kadar zor olduğunu biliyorlar. Sadece zaman alıcı olmakla kalmaz, aynı zamanda gerçekten etkili sosyal medya sayfalarına sahip olmak için çok şey yapmak gerekir.

Müşterilerinizle etkileşim kurmalı, soruları yanıtlamalı, diğer şirketlere ulaşmalı ve diğer birçok şey yapmalısınız ve bunu günün her saatinde yapmalısınız! Dış kaynak kullanmaya çalıştıkları için şirketleri suçlayamazsınız. Bazıları, sosyal medya sayfalarını kullanırken birkaç çift eli kaybetmeyi göze alamaz.

Yine de dış kaynak kullanımında riskler var. Adaylarınızı taramaya yardımcı olmak için, işe alırken bu riskleri zihinsel olarak not edin.

  1. Kişi/kişilerin öğrenmesi zaman alabilir - Şirketin sosyal medya hizmetlerini yönetmek ya çok iyi bir akıl hocası ya da çok hızlı öğrenen bir kişi gerektirir. Yapılacak çok şey var ve hepsi şirkete özel. Yeni işe alınanlar veya dış kaynaklı sosyal medya yöneticilerinin öğrenmesi biraz zaman alabilir ve bu, işe gerçekten hazır olmadan önce hatalara eğilimli oldukları anlamına gelir. Bu, bir şirket olarak imajınızı tehdit edebilir.
  2. İş bunaltıcı bir hal alabilir - İşletmeler için sosyal medya, gönderi göndermek, paylaşmak ve yorum bırakmaktan çok daha fazlasıdır. İdeal uzmanınız iş için bir zihne sahip olmalıdır ve bu, pek çok iş kavramını dikkate alması gerektiği anlamına gelir. Adayınızı pozisyon için işe alırken, adayınızın geçmişini ve deneyimini göz önünde bulundurun. Sosyal medya yöneticileri, çeşitli iş alanlarında oldukça organize ve deneyimli olmalıdır.
  3. Karışıklıklar olma eğilimindedir - Sosyal medya yöneticisinin, şirketin sosyal medya sayfasını kişisel profilinde olduğunu düşünerek kullandığı durumlar vardır. Bu karışıklıklar, özellikle uygunsuz veya kişisel ayrıntılar içeriyorsa, şirketin itibarını tehdit eder.
  4. İşler kontrolden çıkabilir - Sosyal medya yöneticisinin şirketin çevrimiçi kimliğini ele alacağını unutmayın. Şirketin çevrimiçi yanıt vermesini gerektiren durumların doğru bir şekilde ele alınabilmesini sağlamak için birkaç adım önceden düşünebilen birini bulmalısınız. Yanlış bir hareket, halkla ilişkiler için çabucak soruna dönüşebilir.

Sosyal medya yönetiminizi outsource ediyor musunuz? Aşağıya bir yorum bırakarak bize bunun sizin için nasıl olduğunu anlatın.