SEO (Arama Motoru Optimizasyonu), arama motoru sıralamalarınızı yükseltmenin ücretsiz bir yoludur. Web sitenizi organik aramalar için optimize etmek için sayfa içi ve sayfa dışı etkinlikleri içerir. Bu yöntem, Google reklamları, Bing Ads veya arama motorlarında gördüğünüz diğer Sponsorlu reklamcılık biçimleri gibi ücretli yerleşimlerden daha uygun maliyetlidir. Ama çalışıyorlar mı? Harcanan paraya değer mi? Bunun yerine reklamlara yatırım yapmak daha mı iyi?
Google reklamları, web sitesi trafiğini artırmanın kolay bir yolu olsa da, en iyisi değildir. Daha iyi yollar var. Google Ads’ün ana avantajı, kurulumunun kolay ve hızlı olmasıdır, ancak uzun vadeli başarı ve büyüme arıyorsanız SEO daha iyi bir seçenektir. Nedenini görelim:
Google’daki reklamların diğer çevrimiçi platformlardan nasıl farklı olduğunu merak edebilirsiniz. Facebook, Instagram, Twitter ve LinkedIn’de gösterimler, tıklamalar veya etkileşimler için ödeme yaparsınız.
Google Ads’de dönüşümler için ödeme yaparsınız: Bir reklamı tıkladıktan veya açılış sayfalarınızdan birinden satın alma yaptıktan sonra web sitenizi ziyaret eden biri. Güven söz konusu olduğunda, insanlar arama sonuçlarına Reklam yerleşiminden daha çok güvenirler çünkü onlarda her zaman alakalı bir şey bulabileceklerini bilirler (tıklamasalar bile).
İlginçtir ki bu, sosyal medya reklamcılığı söz konusu olduğunda da geçerlidir: İnsanlar, sosyal medyada takip ettikleri markaların reklamlarına güvenmeme eğilimindedir, bu markalar oradaki varlıkları nedeniyle zaman içinde bir miktar güvenilirlik sağlamış olsalar bile."
İnsanlar, organik arama sonuçlarında yer alan web sitelerinde daha fazla ödeme yapma eğilimindedir. Bir şey ararken, ekranınızın yan tarafında ve ekranınızın üst kısmında reklamlar göreceksiniz. İnsanların organik arama sonuçlarının en üstünde görünen web sitelerine daha fazla ödeme yapma eğiliminin en büyük nedenlerinden biri, kullanıcıyla alakalı olma olasılıklarının daha yüksek olmasıdır. Başka bir deyişle, “en iyi mutfak aletleri temizleyicileri” gibi bir şey arıyorsanız ve Google, en iyi sonuçlarından biri olarak “mutfak aletleri temizleyicileri” reklamını içeren bir web sitesi gösteriyorsa, siteyi tıklamanız daha olasıdır. sonuç sayfasında reklamlardan daha fazla.
İnsanlar Google AdWords’ü veya başka bir ücretli arama sistemini kullandıklarında, genellikle önceki aramalarına veya benzer ilgi alanlarına dayalı olarak reklamlar gösterilir, bu uzun vadede reklamlara karşı olumsuz bir önyargıya neden olur.
Şirketiniz küçük bir işletmeyse, Google reklamları para harcamak için pahalı bir yol olabilir. Tıklama başına 50 dolardan fazla ödüyorsanız, onlar için bu maliyete değmez. Bunun nedeni, çoğu küçük işletmenin, çevrimiçi reklamcılık için harcanan bu parayı telafi etmek için web sitelerinden yeterli trafik alamamasıdır. Mantıklı: Kapıdan gelen veya çevrimiçi bir şeyler satın alan çok fazla müşteriniz yoksa, neden reklamlara bu kadar çok para harcamak isteyesiniz? Bunun yerine, SEO’ya odaklanın ve bunun yerine kulaktan kulağa pazarlama ve sosyal medya aracılığıyla şirketinizin itibarını artırın: bunlar, sunduğunuz ürün veya hizmetlerle ilgilenen yeni müşteriler kazanmanıza yardımcı olacak ve hiçbir maliyete katlanmadan!
Google reklamları ve SEO birbirini dışlamaz. Aslında, Google reklamları, getirmek istediğiniz trafik için ödeme yapmak zorunda kalmadan arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarınızı çeşitli şekillerde tamamlayabilir.
Google reklamları ve SEO birbirini dışlamaz. Aslında, Google reklamları, getirmek istediğiniz trafik için ödeme yapmak zorunda kalmadan arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmalarınızı çeşitli şekillerde tamamlayabilir.