FİKİR YARATMA VE BU FİKİRLERİ SATMA - Bölüm 1

"Ama gerçek, fikir, değildir aslada olmamıştır, gerçek olan bu fikir ile ne yaptığındır."

Neil Gaiman Hem kitlesel medya hem de iş için dijital içerik oluşturmak amacıyla fikirleri formüle etme süreci karmaşık ve ustalık gerektiren bir girişimdir. Çünkü olay tamamen içerik oluşturmak ile bitmiyor, asıl meydan okuma, sürekli olarak kitleleri harekete geçmeleri amacıyla cezbetmek için bu fikrin nasıl yapılandırıldığında ve geliştirildiğinde yatıyor. Bu çok ilginçtir ki,bu bağlamda fikir yaratma işi kısıtlayıcı bir süreç-rutine dönüşebilir ve kendi doğasının dışına çıkabilir. .

Bir Fikrin Doğuşu

Eğer bu konuda düşünmeye çalışırsak, yaratıcı içerik fikirleri bir biçime indirgenmemelidir veya eğer böyle olursa sınırlamalar ve kısıtlamalarla bağlanmış olur. Ama , bu yapılar fikrin etkili bir şey olduğunu garanti ederler ve gerçekten de birilerini şu sözleri söylemeye iter: "Hey, bu fikir, tam üstüne bastın!" veya "İşte bu!" Bu fikirler sözde sınırlandırılmış bir şey için aldatıcı olabilir ve tam da burada sorun olabiliyor. Her zaman fikirlerin içerik stratejisini güçlendirdiği söylenmiştir.

Bir zamanlar okul gazetesinde çalışmıştım ve aslında içerik yazma konusunda stratejiyi belirleyen şeyler temel olarak fikirleridir. İlk başlarda bu yorucu bir süreçti ama sonra sonunda şunu farkettim ki, belirli bir hedefiniz olduğunda içerik oluşturmak parkta yürümek kadar kolaydır. Bu yayın kurulunu ve personeli ödül kazanan makaleler yayımlamak (en azından bölgesel seviyede) için zorlayan şeydi ve bu bizim pazarımız olan okuyucuları çelişkili ama birleştirici bir eylem duygusu oluşturan zıt fikirlere sürükler.

Yaratıcı Düşünsel Süreç

Her kuruluş tamamen hayatta kalabilmek için ve yarışmacı bir ortamda olabilmek için harika fikirleri ile ilerleme kaydetmelidir. Eğer dijital endüstrinin acımasız işinde ayakta kalmak istiyorsanız, fikirler geliştirilmeli ve bu fikirler su gibi hızlı akmalıdır, kitleleri yakalamalı ve onlara sunduğunuz şey konusunda onları kendinize bağlamalıdır. Pazar hızlı bir şekilde değişmektedir, ama kitleleri ve pazarı oluşturan içerik değil, en azından şimdilik.

Dijital içerik ideasyonu üzerine yapılan bu tartışma kuruluşlara potansiyellerini ve kaynaklarını maksimize etme konusunda yardımcı oluyor. Bu konuya da yaratıcı ideasyon süreci ve bunları, amaçlara veya özel hedeflere ulaşma konusunda etkin bir şekilde yapılandırma olarak başlıyor. Bir işin başarısı bir fikir ile başlar. Bazen de bu fikir aşırı derecede garip veya sıradışı olabilir. Ama eğer yeni değil ise, bu sıkıcı ve gülünç bir yaşam ile sonuçlanır, öyle değil mi? Veya şu an hala mağarada yaşıyor olurduk?

Bir fikrin harika olması için, ilk olarak kuruluşun her bir seviyesinden sızmalıdır. Her bir üye aynı vizyona ve hedefe kilitlendiği zaman, bu fikir birliktelik içindeki bir iş ortamının oluşmasını sağlar. Asıl soru şudur, nasıl fikir üretirsiniz? Ve nasıl bu fikirleri harika duruma getirebilirsiniz? Aslında bu bir ilim. Hayır, bu aslında o kadar korkulduğu kadar çok teknik değil. Bir sonraki blog'um da bu konu hakkında harika şeyler öğreneceksiniz.