FİKİR YARATMA VE BU FİKİRLERİ SATMA - Bölüm 3

Daha önceki konularda, beynimizi tam kapasite ile çalıştırmak için ortam modunu ayarlamanın öneminden bahsetmiştik. Telaşın olmadığı, yeni veya etrafı ferah ortamlarda çalışmayı öğrenmek, kaliteli içeriğin elde edilmesini sağlayan maksimum ideasyonun oluşmasına yardımcı olur. Şimdi bir fikriniz var. Şimdi bununla ne yapacaksınız?

Fikirleri Teslime Hazır Konsept Haline Getirmek

Beyin fırtınası oturumları esnasında basit bir fikir, içerisinde bir çok testin ve ölçümün yer aldığı zorlu süreçlerden geçer. Ve bu fikirler tam da doğru noktaya ayak basarlar ve hayatta kalmak için yeterince harikadırlar. Şunu unutmamak gerekir ki; beyin fırtınası oturumlarında içerik stratejisini büyütecek mümkün olduğunca çok sayıda fikir üretilmelidir. Bir fikrin büyüklüğü sık sık farklı varyasyonlara ve değişikliklere ne kadar ayak uydurduğu ve ne kadar varyasyon oluşturduğu konusuna bakarak ölçülür. Varyasyon içerik içerisinde önemlidir. Bu dijital içerik bakımından ürünü ürün yapan şey, kitleleri kendine çeken şey odur. Varyasyon sayesinde ziyareteçiler tekrar ziyaret edecekler ve daha fazlasını isteyebileceklerdir. İçerikten memnun olmuş meraklı bir okuyucu geri dönen ziyaretçi metrik'ini geliştirecektir ve hatta bu durum daha fazla kişinin gelmesi ile sonuçlanacaktır. İçerik üzerinde oluşturabildiğiniz varyasyonlar istikrarlı ve artan ziyaretçi veya görüntülenme oranlarına sahip olmanızı sağlayacaktır.

Beyin Fırtınası Bileşenleri

Şimdi beyin fırtınasının ideasyon stratejisi için ne kadar önemli olduğunu biliyoruz, şimdi bu oturumları en iyi şekilde nasıl gerçekleştirebileceğimizi tartışacağız. Ben beyin fırtınası bileşenlerini sekiz bölüme ayırdım. İlk olarak beyin fırtınası süreci için gerekli olan anahtar elementleri tanımlayalım ve bir seferde bunlar hakkında konuşalım.

  • Temel Strateji. Her içerik ideasyon stratejisinde, takımın tüm üyeleri tarafından paylaşılan temel bir hedef olmalıdır. Kaliteli içerik üretebilmek için onlar bu hedefe aşina olmak zorundadırlar. Bu stratejiye göre kendimizi ayarlamak şirkette çalışanları uyumlu bir takım haline getirecektir. Bir temel strateji fikirlere seviye atlatır ve içerik varyasyonu seçimine büyük katkı sağlar. Örneğin; şirket plastik cerrahi ile alakalı olsun. Temel strateji "20 ila 30 yaş arası pazarını artırmak" (kozmetik prosedürler ile ilgili olan ofis çalışanı kadınlar). Bütün fikirleri bu temel strateji çerçevesinde hizalamak dinamikleri ve içerik ideasyonunu yoğunlaştırır. Bu temel amaç için, bir video veya güzellik ürünlerinin genç ve orta yaşlı kadınların kendine güvenlerini ve öz saygılarını geliştirdiğini anltan, sosyal medya sitelerine yayılmış ve online alışveriş sitelerinde hedef kitleye yönelik olarak yer alan resimler vb. bir fikir olarak görülebilir.

  • Demografik Veri. Hedef pazarınızı profilleme ihtiyacı sık sık sosyal medyada veya ilişkili medya ortamlarında bulunan mevcut veriler üzerinden güçlendirilmelidir. Fikirler onların tercihlerine uygun olarak hedef kitlenizi merkeze almalıdır. Şunu unutmayınız ki; özel bir pazarın çeşitli tercihleri olabilir bu yüzden bu çeşitliliklere odaklanmış fikirlerle gelmeniz gerekir. 21 yaşında ve yeni mezun olmuş bir kişi, 35 yaşındaki çalışan bir anneden daha farklı tercihlere sahiptir.

  • Anahtar Kelime Araçları. Sizin içeriğinize yönlenen anahtar kelime araştırmasını optimize etmek için, grepword ve ubersuggest gibi içerik üretimini geliştiren, ilginç hale getiren ve bir şekilde kapsayıcılık hissi veren anahtar kelime araçlarını inceleyebilirsiniz. İçerik görüntülenmesini artıran gerçek insanların sorgularından binlerce anahtar kelime fikri bulabilirsiniz ki bu içerik kitlelerin paylaşımı için çevirilir. Bu araçlardan içerik makalenizdeki anahtar kelime önerilerini kullanmak maksimum arama sonuçlarına ulaşılmasında yardımcı olur ve bu sayede şirketinizin web sitesinde daha fazla akış olur.

Sorulara gelen daha iyi tanımlanmış cevaplar için daha iyi alanlar için tasarlanmış olan bir başka enstürman da Google'nin Hummingbird güncellemesidir. Bu araç bizin genellikle long-tail olarak bildiğimiz şey için daha fazla akış üretir. Long-tail öylesine etkin bir fırsat haline geldi ki, özellikle dijital pazarlama alanında öncü olanlar onu içerik oluşturma konusunda görevlendiriyorlar. Bu serinin son bölümü bir sonraki blog'umda olacaktır.