FİKİR YARATMA VE BU FİKİRLERİ SATMA - Bölüm 4

Son blog'da, içerik ideasyonu için zorunlu olan beyin fırtınası sürecini tartıştık. Burada bir kaç unsur yer almaktadır.

Semantik Yapı. Metin yazarlığındaki semantik ifadeler bir varlıkdan diğerine bu ikisi arasında belirgin bir bağ olmadan bilgi düzenlemesi yapar ve belirgin bir kelimenin diğer dökümanlar ile içerik açısından nasıl bağlandığını tanımlar. Aaron Bradley, Moz Blog'dan Matthew Brown'ın yaptığı gibi içerik pazarlaması alanında bu araçtan harika bir şekilde faydalandı. Diğer ifadelerin ve kelimelerin semantik açıdan bağlantılı olduklarını düşünmek içeriği geliştirmenize ve yüksek arama sonuçları elde etmenize yardımcı olur. Bu araçlar anahtar kelime yoğunluğunu ölçen LSI anahtar kelimeler olabilirler. Diğer bir araç ise Freebase'dir.

Trend Topic. İçeriğinizin daha harika bir akışa sahip olmasının yöntemlerinden birisi de trend olan sohbetler hakkında makaleler yazmaya yoğunlaşmaktır. Bu, istikrarlı miktarlarda ziyaretçi kazanmanızı sağlar ama devamlılığı yoktur çünkü tartışmalar ve konular dünya çapında her gün sert bir şekilde değişmektedir. Bu yüzden bu konuda dikkatli olun. Her zaman esnek ve güncel kalmanız gerekiyor.

İçerik. Elbette, içerik ideasyonu konusundaki en önemli şey içeriğin kendisidir. Kitle demografisi, rekabet analizi ve anahtar kelime analizi daha yüksek seviyede kaliteli akış elde etmek için gereklidir. İçerik oluşturmak eğer kitlenizi çok iyi tanımıyorsanız yorucu bir iş olabilir. Hayal kırıklıkları neler? İhtiyaçları neler? Onların bir üründe aradıkları şeyler neler? İçeriğiniz bu hayal kırıklıklarını tanımlamalı ve müşterilerin bu taleplerini karşılamalı. Çok basit bir pazar stratejisi gibi görünüyor, öyle değil mi?

İçeriğin Sınıflandırılması. İçeriğiniz için bütün fikirlere sahip olduğunuzda, onları türlerine göre sınıflandırdığınızdan emin olun. Bu sizin, zayıf görünen veya biraz daha beyin fırtınası sürecine ihtiyacı olan fikirleri saptamanızı sağlar.

İçeriğin Satılması. Şimdi içeriğe sahipsiniz. Bu son adım bu işin elleriniz boş olarak sonuçlanmayacağını garanti eder. İçeriğinizi satın. İçerik bir şirketi tanıtabilmelidir veya, daha önce de bir örneğini verdiğimiz gibi, hedef pazar plastik cerrahi. Harika bir içerik faydaları ve avantajları aracılığı ile ilk aşamada kitleyi ele geçirmelidir, bu yüzden belirli bir kitle için talep oluşturmak onları eninde sonunda özel eylemler yapmaya yönlendirecektir.

Bu yapısal süreci takip etmek, içerik ideasyonunu muhakkak ki şirket ve niş üzerinden değişen teğetliklere göğüs gerebilecek başka bir pazarlama spektrum'una götürecektir. Şunu unutmamak gerekir ki; içerik yazma kitleyi pazara dahil etmek zorunda olan sürekli bir süreçtir. Bu yüzden içerik, insanlara satın alma sürecinde ve uzun süreli ilişkileri pekiştiren bir teklife başvurulurken yardımcı olmalıdır.

Hala, müşteriler için toplumsal bir ortam sunan ve sürekliliği olan beyin fırtınası süreçleri olmalıdır. Bu şekilde onlar rekabetin dışında kalmazlar.

Özetleyecek olursak, bu blog'un da başında söylediğim gibi Neil Gaiman'ın 'fikir sadece bir fikirdir' sözünü tekrarlamak istiyorum. Asıl önemli olan o fikir ile ne yaptığınızdır. O fikri, pazarı sadık ve memnun müşterilere döndürebilecek, büyüyen, gerçekçi ve satılabilir bir içerik süreci oluşturarak harika hale getirin. Ve bu yazıyı Yahoo! 'nun kurucu ortaklarından olan Jerry Yang'ın şu sözleri ile bitiriyorum, "Bence eğer harika fikirleriniz varsa, büyük bir şirket sahibi olmak her zaman mümkündür."