
80 milyondan fazla kullanıcıda, günlük 5 milyondan fazla fotoğraf yükleniyor, bu toplamda 4 milyarı aşıyor ve saniyede ortalama yaklaşık 600 beğeni ve 80’den fazla yorumla zirveye ulaşıyor, Instagram gerçekten de ağır bir ağırlık. Şimdi kim bu sayıları kendi tarafında istemez ki?
Bu kadar büyük bir takipçi kitlesine sahip olan Instagram, sadece bir sosyal medya uygulaması olarak değil, aynı zamanda bir pazarlama platformu olarak da görülmelidir. Instagram, bir şirketin etkisini ve erişimini artırmanın oldukça yeni bir yoludur, ancak bu yalnızca etkin bir şekilde kullanılırsa mümkündür. İşte Instagram’ı iş için kullanmanıza yardımcı olabilecek bazı fikirler.
- Doğal olarak, ürünlerinizi sergilemek için Instagram’ı kullanabilirsiniz. Yine de, ürünlerinizin hareket halindeki fotoğraflarının olması en iyisi olabilir. Ürünlerin künt fotoğrafları sıkıcı görünüyor ve bu nedenle müşteriler, ürünlerinizi kullanım amaçlarına göre göstermeyi tercih edebilir.
- Herkes perde arkasına geçmeyi sever. Takipçilerinize ürünlerinizin nasıl yapıldığını göstermeyi deneyin veya ürünlerinizi göndermeden önce onlara nasıl davrandığınıza biraz bakın. Hepsini şirketinizin bir parçası gibi hissettirin.
- Müşteriler neler yapabileceğinizi bilmek ister. Özellikle işiniz hizmet tabanlıysa, belki de tüm sürecin hızlandırılmış bir videosu izleyicilere neler yapabileceğinizi gösterebilir. Bir video sizin zevkinize uygun değilse, onlara bitmiş ürünü göstermeyi veya daha iyisi, öncesi ve sonrasını gösteren yan yana bir karşılaştırmayı deneyebilirsiniz.
- İşletmeler her zaman insanlarla ilgili olmuştur ve bunu vurgulamak isteyebilirsiniz. Çalışanlarınızın bir fotoğrafını koyarsanız size çok yardımcı olur. Ve bu sadece şirket ve ofisi değil, aynı zamanda emek işini de içeriyor. Bu, takipçilerinize şirketinizin kültürüne de önem verdiği fikrini verir.
Ancak bunlar, Instagram pazarlama başarısının tüm anahtarları değildir. Instagram ile pazarlamanın tonlarca yolu vardır ve güzelliği, yaratıcılığın her zaman memnuniyetle karşılanmasıdır. Instagram’ı işletmeniz için kullanmanın yeni yollarını denemekte özgürsünüz.
Ayrıca birkaç şeyi aklınızda tutmaya çalışmalısınız, çünkü sosyal medyanın sağladığı özgürlüğe rağmen, bazı yollar hala diğerlerinden daha iyidir. Bu işaretçilerden birkaçını hatırlayın ve gitmeye hazırsınız.
- Instagram geleneksel değil. Gönderileriniz, arkalarında biraz bağlam verirseniz, reklam olarak daha etkili olacaktır.
- Biraz keşif yap. Hangi trendlerin popüler olduğunu kontrol edin ve bunu kendi yararınıza kullanın.
- Çok sık gönderi paylaşarak takipçilerinizin beslemelerini su basmayın. Çok sık paylaşım yaparsanız, takipçileriniz rahatsız olabilir.
- İlgili hashtag’leri kullanın. Hashtag’ler, çevrenizin dışındaki kişilerin ürününüzü keşfetmesine yardımcı olur.
- Instagram bir platformdur, ancak daha fazlası var. Maruz kalmanızı en üst düzeye çıkarmak için Facebook ve Twitter’ı da kullanmayı deneyin.
Belki de kendinize ait bazı Instagram pazarlama hileleriniz vardır. Lütfen aşağıda paylaşmaktan çekinmeyin!