Penguen ve Panda Algoritmalarına Daha Derin Bir Bakış

March 18, 2018
SEO Google Panda Penguen

SEO açısından olası drama senaryolarından biri, kesinlikle ceza almaktır. Muhtemelen bildiğiniz gibi, bir oyunun kurallarını bozmaktan kaynaklanan spor cezaları vardır. Google cezalarındaki durum oldukça benzer - kurallara uymazsanız ceza gelir.

Mecazi olarak, hepimiz SEO aşçılarıyız ve bir pasta yapmaya çalışıyoruz. Gerekli tüm malzemeleri koyduk, fırına koyduk ve BOOM! Pasta gitti! Web sitenizdeki trafikte tam olarak olan budur, gitti. Sıralamalar da gitti. Bu sadece bir şey anlamına gelir - bir ceza aldınız.

Şimdi sıralamalara, analizlere bakıyorsunuz ve kendinize tüm bunların nereden geldiğini soruyorsunuz? Böylece kazmaya başlarsınız, derin bir dalış yaparsınız, bir şey bulmaya çalışırsınız. Bu sadece bir zaman meselesi, ama kesinlikle bulacaksınız.

Ve sonra ne olur? Google, bulduklarına bağlı olarak “Üzgünüz, ancak web sitenizde bir işlem yapacağız” der. Hüküm ve koşullarını ihlal ettiğinizi tespit ederlerse, sitenizde şimdi ayrıntılarına gireceğimiz bir işlem yapacaklardır. İkinci kısım, algoritmik bir devalüasyondur. Bu, Google’ın tüm internette algoritmik bir komut dosyası çalıştırdığı ve düzenli aralıklarla yenilediği anlamına gelir. Böylece Panda ve Penguin algoritmasını yenilediniz. Bunlar, Google’ın neyi doğal veya doğal bulmadığına bağlı olarak sitenizin bazı yönlerini değersizleştirebilir.

Bir cezadan daha az acı verici bir işaret, sıralama düşüşü olabilir ve en kötü durumda siteye herhangi bir trafik olmaz. Sonra milyonlarca soru geliyor - tüm bunlar nasıl oldu? Aynen böyle, tamamen tahmin edilemez olur. Siteniz sıradan ziyaretçiler için tamamen görünmez hale gelir. Ama tabi ki yapılacak en önemli şey bir an önce tepki vermek.

Sitedeki niyetiniz tamamen iyi olsa bile, hile yapmamış veya sistemi oynamaya çalışmamış olsanız bile alabilirsiniz. Adil değil biliyorum ama neyse ki bir şeyleri düzeltebilirsin. Bu, dünyanın ve internetteki varlığın sonu değil, sadece küçük bir duraklama. Olumlu olun ve hedefe odaklanın - ceza bile almamak.

Her sorunun bir kökü vardır. Mesele şu ki, Google cezaları söz konusu olduğunda, uzun zaman önce bir hataya veya bir soruna atıfta bulunabilir. Bir ceza almak, siteyi yönetmenin hemen hemen her bölümünün gözden geçirilmesi gerektiği anlamına gelir. Çok trafiğe sahip başarılı bir web sitesine sahip olma arzusu anlaşılabilir, ancak herhangi bir fiyata değil.

Yapmanız gereken bir şey, sekmeleri açık tutmaktır. Mümkünse, geri bağlantı profilinizi olabildiğince sık ve kapsamlı bir şekilde izleyin. Bu, her türlü cezayı önlemenin bir yoludur. Bu, tekrarlayan bağlantı metni için de geçerlidir.

Google cezaları tüm web sitesini veya yalnızca belirli sayfaları ele geçirebilir. Ancak birçoğunun uygunsuz olarak kabul edilmesi durumunda uygun olanlar bile cezalandırılabilir. Bu korkutucu görünebilir, ancak çoğunlukla olan bir rütbe düşüşüdür. Örneğin, 12. arama sayfasındaydınız, şimdi 90. sayfadasınız.

Bu ciddi derece düşüşü bir ceza işaretidir. Birkaç sıra geriye gitmek, yeterince sıkı çalışmadığınız halde rekabetinizin kampanyasının ve gelişme çabalarının bir sonucu olabilir. Bazen, sitenizin ayarlanması gereken yeni algoritma güncellemeleri hakkında gelir.

Genellikle bazı uyarı işaretleri vardır, ancak bir tür sıralama veya trafik düşüşüne karşı genellikle birdenbire manuel olarak harekete geçmezsiniz. Peki, şimdi ne yapabilirsiniz?

WebMaster Tools’a gidin ve bir mesaj olacaktır. Daha önce hiçbir mesajın olmadığı zamanlardan farklı olarak, Google son birkaç yılda gelişti. Bu şekilde WebMaster Tools’u kontrol edebilir ve ne yaptığınızı veya cezanın neden olduğunu görebilirsiniz. Ama ya mesajı almazsan? Bu bir sorun olurdu, ama orada olacağını umalım, çünkü temizlemesi çok daha kolay. Diğer durumlarda, sürekli bir tahmin durumunda olabilir.

Diyelim ki bir mesaj geldi, hemen neler yapabileceğinizi görelim. Trafiğinizi geri almanız gerektiğinden bu işleme başlıyorsunuz. Yani trafik para demektir ve para kaybetmek istemezsiniz. Bu aşamada, sorunu ve onun geçmişini tam olarak tespit etmeniz önemlidir. Şimdi yukarıda birkaç paragrafta bahsettiğimiz konunun köklerine geliyoruz.

Farklı ceza kategorilerini açıklığa kavuşturalım. Algoritmik ve manuel olanlar var. Bunu mantıklı bir şekilde sonuca bağladığınızda ya Google’dan biri sitede bir hata tespit etti ya da algoritma kendisi fark etti. Bir sonraki bölüm cezalar algoritmasının içindedir - Penguin ve Panda.

Ceza, hem algoritmik hem de manuel eylemler için bir ifadedir. Bu aşamayı ve bu ikisi arasındaki farkı netleştirmek önemlidir. Manuel bir işlem, Google web spam’inin bir web sitesini, algoritmik bir güncellemeden veya bir web spam bildiriminden tetiklenen bilgileri takip ederek incelemesidir. Yani birisi sitenizi şikayet ettiğinde bunu bilemezsiniz, siz Google değilsiniz.

Manuel cezalar söz konusu olduğunda, çoğu insan bununla ilgilenmeyecek ve yaparlarsa, normalde Google arama konsolunda bir bildirim olacağını bilecekler. Algoritma cezası ile herhangi bir bildirim yoktur, yalnızca trafikte ve sıralamada düşüşe geçin.

Bu, şimdi bir zaman yolculuğu macerasına girmeniz ve sıralama düşüşünün nerede ve ne zaman olduğunu bulmanız gerektiği anlamına gelir. Hemen hemen her durumda, düşüşü tetikleyen kötü bir geri bağlantı veya birkaçı vardır.

Algoritma değişiklikleri 2010’dan önce pek sık görülmedi. Ama sonra Kafein’in çıkmasıyla birlikte her şey değişti. Sonuçlardaki değişiklik bir günde birçok kez oldu. Ne var ki bunlar açıklanmadı. Bunlardan sadece üçü duyuruldu ve bunlar Penguin, Panda ve Hummingbird. Bunlar bir penaltı için oldukça komik isimler, ancak bir tane aldığınızda o kadar da komik değil.

Panda 2011’de ortaya çıktı ve büyük bir BOOM yaptı. Her şey içerik kalitesiyle ilgiliydi. Düşük kaliteli sayfalar, arama sonuçlarının ilk sayfasında düşük ve yüksek sırada yer aldı. İlk adı Farmer’dı ve adı Panda olarak değiştirildi.

Panda tüm siteyi etkiler. Google, site sayfalarınızın bazılarının kalitesi düşükse, hepsinin aslında düşük kaliteli olduğunu varsayar. Düşük kaliteli geri bağlantıların çok az sosyal etkileşimi vardır veya hiç yoktur ve bunu kabul etmelisiniz - web sitenizi oyunda tutmak için ihtiyacınız olan şey budur. Panda, site çapında bir cezadır.

İlginç olan, Google’ın birine ceza vermesine neden olan bazı faktörler olsa da, hepsini bilemezsiniz. Ancak, yaygın olarak bilinenlerden bazıları şunlardır:

  1. İntihal

  2. Düşük kalite

  3. İnce içerik

  4. Kötü kullanıcı deneyimi

Panda cezasından nasıl kurtulurum? Google algoritmayı aylık olarak yeniler ve sitelerin kriterleri karşılayıp karşılamadığını kontrol eder. Bazen birkaç yenilemeden geçmesi gerekir. Panda 4.0, 2014’te ortaya çıktı. Bu, birkaç büyük değişikliğe neden olan dramatik bir olaydı.

Panda’yı uygulamadan önce cevaplanması gereken bazı sorular şunlardır:

  1. İçeriğin bir değeri ve iyi bir anlamı var mı?

  2. Kullanıcıların şikayet edebileceği bir şey var mı?

  3. Makale iyi yazılmış ve düzenlenmiş mi?

  4. Yararlı ve uygulanabilir bilgiler veriyor mu?

Nasıl kurtarılır?

  1. Yalnızca kaliteli içerik oluşturun

  2. Tüm düşük kaliteli sayfaları silin

  3. Spam yorumları kaldırın

  4. Gizli Semantik İndekslemeyi Kullanın

  5. Web sitenizin hızını artırın

Panda ile olan bir tür önemli şeyi açıklayalım. Panda cezası bir kez gerçekleştiğinde, kademeli bir düşüş olur. Sıralama söz konusu olduğunda, genellikle böyle olur - sıralama, sıralama, sıralama ve aniden sıfıra gider. Panda sıralamasını kaybetmek, sıralamayı kaybetmek gibi bu durum daha olasıdır, böylece düşüşte olduğunu görebilirsiniz.

Panda kalite ile ilgilidir, dolayısıyla spam içerikten bahsetmiyoruz. Sitede geçirilen zaman, denge oranları, kullanıcı ölçümleri, hatta bazı sosyal paylaşımlar, temelde site kalitesini artıracak her şey hakkında. Ancak Panda cezası söz konusu olduğunda, manuel olmadığı için yeniden değerlendirme postası göndermek işe yaramaz. Siteyi geliştirerek ve yeni Google yenilemesini bekleyerek bunu kendiniz yapmalısınız.

Penguen, sitelerdeki manipülatif faaliyetleri azaltma misyonuyla 2012 yılında ortaya çıktı. İlk adı Aşırı Optimizasyon Cezasıydı. Penguen, Panda’ya kıyasla daha az güncellemeye sahip. Bu algoritma bağlantılarla ilgilidir. Güvenilir siteler bulmanız tavsiye edildiğinden, hangi sitelerin sizinkilere geri bağlantı verdiğine dikkat edin. Bağlantılar, bağlantı metnine bağlanır. Bir bağlantının içindeki bir metindir. Sitenizi olduğundan daha üst sıralarda göstermeye çalışırsanız, Google bunu tanıyacaktır.

Bu ceza, Google’ın diğer bağlantılarla aynı miktarda sayfa sıralaması ve yetkiyi geçmemesi gerektiğine inandığı daha önceki bağlantıları hedefler. O zaman onları indirim yapardı. Ayrıca, belirli bir bağlantı metniyle veya farklı bir ülkeden gelen ve Google’a doğal görünmeyen bağlantılarınız varsa. Ne yapacak? Arama sonucunuzu otomatik olarak indirecektir.

Site çapında bir ceza olup olmadığı tartışılıyor ve bazı durumlarda kötü geri bağlantılara sahip bazı sayfaların web sitenizdeki diğer sayfaları etkileyebileceği ve bir bütün olarak cezalandırabileceği kanıtlandı, ancak genellikle web sitesinin sadece bir tarafını etkiliyor.

Panda ile cezalandırıldıktan sonra yüksek sıralamalar elde etmenin çok zor olduğunu bilmek önemlidir. Doğal olmayan veya sahte bağlantılar üzerine bir site kurmak, yeterince güvenmediğiniz mesajını verecektir. Google’ı eylemlerinizin tamamen adil olduğuna ikna etmek istiyorsanız çok zaman alacaktır.

Bu tür bir cezadan kurtulmak istiyorsanız bilmeniz gerekenler:

  1. Siyah Şapka Tekniklerini aklından bile geçirme

  2. Anahtar kelime doldurmaktan kaçının

  3. Aşırı bağlantı kurmaktan uzak durun

  4. Yalnızca alakalı ve anlamlı içerik yayınlayın

Penguen, spam filtreleri, spam sitelerini kaldırmak veya cezalandırmakla ilgilidir. Otomatik spam geri bağlantılarından, büyük ölçekli ağlardan, anahtar kelime doldurmadan, bağlantı metninin aşırı optimizasyonundan bahsediyoruz. Penguen, sitenin aşırı optimize edilmesi nedeniyle olur. Yani, Google pengueni bağlantı odaklı bir algoritmadır. Bu ne anlama geliyor? Bu, bazı manipülatif eylemler, bağlantı etkinliği aradıkları anlamına gelir. İnsanlar, bir web sitesinin arama sonuçlarındaki performansını artırmak için bağlantılar elde etmeye veya bağlantı metnini manipüle etmeye veya bağlantıları manipüle etmenin başka yollarını denedi. Bağlantı tabanlı olup olmadığına bağlı olarak, Penguen’i düzeltmenin kesinlikle bazı yolları vardır. Bağlantıya dayalı bir ceza veya bir spam, gidip her şeye ayrıntılı olarak bakmamız gerekiyor ama bazı çözümler var.

Ayrıca iki tür optimizasyon vardır:

  1. Sayfada

  2. Sayfa dışı optimizasyon

Sayfa içi SEO hakkında konuşurken, bazı hatalar doğal olmayan anahtar kelime ve etiket yapısı ile ilgilidir, anahtar kelime doldurma ve sayfa dışı, ağır bağlantı oluşturma, aynı bağlantı türünü aşırı kullanma, aynı bağlantı metinlerini daha fazla site sayfasına uygulama ile ilgilidir.

Panda, kötü içerik kalitesi nedeniyle meydana gelen ceza türüdür. Sadece arama motoru kurallarına göre yazı/yazı yazmak, aynı zamanda kullanıcıların ihtiyaçlarını göz ardı etmek sitenize zarar verebilir. Panda cezası aylık olarak ve duyuru yapılmadan gerçekleşir. Penguen yıl boyunca tam olarak önerilen zamanlarda beklenebilir ve bir tane almadan önce uyarılırsınız.

Nasıl kurtarılır?

  1. Reddetme aracını kullanın

  2. Güvenilmeyen veya cezalandırılmış sitelerden gelen bağlantıları silin

  3. Toksik bağlantıları silin

  4. Ücretli bağlantıları silin

Belki bu kötü bağlantıların ne olduğunu merak ediyorsanız - bunlar bazı çevrimiçi poker oyunları oynamak, kötü yönlendirmeler, intihal içeriği yayınlayan web sitelerinden bağlantılar veya web sitenizin nişiyle ilgisi olmayan sitelerden gelen bağlantılar gibi farklı eylemlerden geliyorlar, yetişkin web sitelerini ziyaret etmek vb.

Ayrıca backlink denetimini de kullanabilirsiniz. Sitenizin tam bir temizliğini yapmalısınız. Sadece şüpheli linklerin peşinden gitmeyin, sitenizdeki tüm linklerin peşinden gidin. Penguen cezasından kurtulmak, kötü kalitede bağlantı olmamasını gerektirir.

Bu cezalarla birlikte kullanılması önerilen bir araç da Spyfy’dir. Bu araç adından da anlaşılacağı gibi casusluk yapıyor. Rekabetinizi gözetler ve hangi anahtar kelimeleri kullandıklarını görür. Anahtar kelimeler Google PPC trafiğine teklif veriyor, ancak bunu geçmişe bakmak için kullanırdık.

SEM rush aracı, Spyfy ile benzer şeyler yapar ancak bazı küçük farklılıkları vardır. Bu nedenle, sitenizin etki alanını veya ne isterseniz onu bir Spyfy panosuna yapıştırın ve bir araştırma yapabilirsiniz. Ardından, sonunda SEO araştırmasına ve genel bakışa gidersiniz ve bu sitede geçmişi görebilirsiniz.

Google’a yeniden değerlendirme e-postası yazarken dikkatli olun. Asla yanlış bir şey yapmamış gibi davranmayın ve yeniden değerlendirme isteyin. Bu durumda muhtemelen Google’dan bir daha haber alamayacaksınız. Bazen iyi bir istek yazsanız bile onlardan haber alamayabilirsiniz.

Her durumda, satır satır, web sitesi web sitesi, bağlantıdan bağlantıya gitmeniz gerekir. Şimdi geçilecek yüzlerce bağlantı olduğunu düşünerek korkuyorsun. İşte bazı yönergeler… Bu bağlantıları elektronik tablolara ayırabilir ve Reddetme aracına koyabilirsiniz. Bu araç, Google’ın kendisi tarafından önerilir. Ama yine de bu harika bir araçtır, ona çok fazla güvenmeyin. Kullanışlı bir şey, ancak Google, çaba sarf ettiğinizi görmekten hoşlanıyor. Web yöneticilerine ulaşmak için bir e-posta kullanın, kesinlikle fark edilecektir.

Google için bir ceza yönünde düşünmeniz önemlidir. Yani yukarıdakilerin hepsini yaptınız ve şimdi sıra Google’a yazmaya geldi. Kuralları ihlal eden ve mümkün olduğunca ayrıntılı olarak yanlış bir şey yaptıysanız, her türlü kusuru kabul edin. Ne yaptığınızı ve pisliği gerçekten temizlemek için ne yaptığınızı açıklayın. Bu sorunu çözmeye kararlı olduğunuzu ve arama sonuçlarınızı temizlemeye yardımcı olmak istediğinizi bildirin.

Beklentiler belirleyin, çünkü bu uzun bir süreç olacak, ancak sabır anahtardır. Bu bir bekleme oyunudur. Asla kızmayın, sadece bilgi isteyin çünkü onların yardımı olmadan yanlış yöne gidebilirsiniz. Muhtemelen size kırıntıları verirler, bu yüzden daha fazla yeniden değerlendirme isteği gönderin ve bu kırıntıları toplayın. Bu küçük parçalar önemli bir değişiklik yapacak.

Buradaki en iyi tavsiye denemeyi bırakmamaktır. Hepsini tekrar göndermeniz ve bir hata bulmak için mümkün olduğunca araştırmanız gerekir. Bir tepki gelecek, yine de ne zaman olacağı belli değil.