Sayfa İçi SEO Optimizasyonu

SEO kampanyası, yalnızca tek bir yolla, hem sayfa içi hem de sayfa dışı optimizasyon konusunda uzmanlaşarak düzgün bir şekilde yapılabilir. Bu ikisi uyum içinde değilse, kampanya akmaz ve web sitesinin sıralamaları kötü olur. Ama, fark nedir?

Sayfa dışı, yetki ve popülerlik derecesini gösterir ve sayfa içi optimizasyon, sitenin ne hakkında olduğunu açıklamakla ilgilidir. Birincisi tamamen bağlantılar ve bağlantı kurma ile ilgili, ikincisi ise anahtar kelimeler, meta etiketler, genel olarak görsel içerikle ilgili. Böylece, tamamen farklı sayfalarda çalıştıklarını ancak birbirleri olmadan da çalışamadıklarını görebilirsiniz.

Bu ikisinden hangisine daha çok dikkat etmelisiniz? Kesinlikle sayfada, programların ve arama motorlarının dilini konuşabilirsiniz. Ayrıca, işleyişi için son derece önemli olan siteyi kullanıcı dostu hale getirme şansınız var. Sayfa içi optimizasyon, ilk karşılaştığınız bir şeydir ve ancak bundan sonra sayfa dışına çıkar. Bazen küçük işletme web sitesi sahipleri yalnızca sayfa içi optimizasyonu kullanır, bu fazlasıyla yeterlidir.

Sayfa içi optimizasyonun en güzel yanı, kendiniz veya kodlayarak kolayca değiştirilebilmesidir. Geçtiğimiz yıllarda Google, temel gereksinim kalite olduğu için kuralları çok daha katı hale getirmeye çalıştı. Arama motorlarında üst sıralara çıkmak çok daha fazla zaman ve çaba gerektirir. Site sahipleri Google'ın yaptığı gibi düşünmek ya da en azından düşünmeye çalışmak zorundadır.

Ana hedef:

  1. daha yüksek sıralamalar elde edin
  2. siteye daha fazla trafik çekmek.

Dediğimiz gibi, orada yazılanlardan siz sorumlusunuz. Kullanıcıların sorularına uygun cevaplar, kısa sürede ziyaret sayısını artıracaktır. Yayınlanan içeriğin kalitesinin yanı sıra teknik konuları da yönetebilirsiniz. Bu ikisinin birleşimi sayfa içi optimizasyonu sağlar.

Bu konuya teknik olarak bakıyorsanız, WordPress ve Yoast eklentisi (gücünü veya her sayfayı gösterir) denemeniz gereken araçlardır. Kod kalitesini etkilerler ve örneğin başlıklar, etiketler, resimlerle ilgili sorunlar gibi varlığından bile haberdar olmadığınız olası sorunları çözerler.

Dediğimiz gibi sayfa içi anahtar kelimelere bağlıdır. Bazen kullanılan anahtar kelimeler doğru mesajı vermiyor ve bu da olumsuz bir etki yaratacaktır. Konuyu okunması kolay ve anlaşılır kelimelerle resmetmeye çalışın. Doğru bilgiyi vermek sizin için en iyi pazarlamadır. Anahtar kelime yamyamlaştırmasını hiç duydunuz mu? Bu, aynı anahtar kelimelerle daha fazla sayfayı optimize etmeyi açıklayan terimdir - bundan kaçının. Değiştirici eklemek çok yardımcı olabilir. Muhtemelen kendinize şimdi bunlar nelerdir diye soruyorsunuzdur. Değiştiriciler, en alakalı sonuçlara ulaşmak için eklenen anahtar kelimeler için bir yardımcıdır. En iyi, tasarımcı, nasıl yapılır, yeni başlayanlar için vb. gibi kelimeler eklemeyi deneyin.

Sahip olamayacağınız bir şeyi sunamazsınız ve bir web sitesine sahip olmak söz konusu olduğunda, kullanıcılara mümkün olduğunca çok içerik sunmakla yükümlüsünüz. Kullanıcılar sitenizde soruna bir cevap veya çözüm bulurlarsa mest olurlar, ancak bu hikaye daha da ileri gidebilir. Daha fazla bilgi edinmek istedikleri konuyla ilgili bir gönderiyi okumak, önerilen konuları da okumalarına yol açacaktır. Yapmanız gereken tam da bu - konuyu yormak! Bu şekilde, sizinle deneyim olumlu olduğu için kullanıcılar diğer sitelere girmek istemeyecektir.

Önerilen konular genellikle iç bağlantılarda ifade edilir. Adından da anlaşılacağı gibi, web sitenizde kullanıcıları başka bir sayfaya götüren dahili bağlantılar bulunur. Bir gezinme menüsü olsa bile, bir şekilde bir bağlantıya tıklamak, sitede onu nasıl bulacağınızı araştırmaktan çok daha kolaydır. Dahili bağlantının gücünü asla küçümsemeyin, aynı zamanda bağlantı ile abartmayın.

Her web sitesinde bir grup etiket vardır. Bunlardan bazılarını listeleyeceğiz:

  1. Meta etiketler
  2. Başlık etiketleri
  3. Başlık etiketleri

Bunlar, çalışmanın temeli oldukları için aşina olmanız gereken terimlerdir. En önemlilerinden yola çıkarak meta etiketleri açıklayalım.

Meta etiketler, sayfa içi optimizasyonun temellerini yapar. Daha önce de söylediğimiz gibi, bu tür bir optimizasyon sitenin/sayfanın amacından bahseder ve biraz daha yakın bilgi verir. Kullanıcıların ilk başta karşılaştığı şey budur. Meta etiketlerin bazıları zamanla önemini yitirdi, ancak çoğu hala işlevsel.

En önemli etiket başlık birdir. Kullanıcıların tarayıcısının başında görünen kelimelerden oluşur. Google, başlık etiketini sayfanın içeriğine benzeterek kaliteyi derecelendirir. Önerdikleri şey, başlık etiketinin sayfa başına 70 karaktere kadar kısa olması.

Doğru anahtar kelimelerin işi yapacağına inanmak çoğu zaman yanlıştır. Elbette başlık etiketlerinin dikkat çekici olması gerekiyor ancak eskisinden farklı olarak artık kullanıcılar siteye girmeden önce açıklamaları okumak için daha fazla zaman harcıyor. Böylece, Google'da ilk gösterilen sonuçlara tıklamak geçmişte kaldı. Sonuç sayfasında gördükleri yazının o kısmı girip girmeyeceklerini belirleyecek. Tıklamak için en uygun bölümü ararlar. Bazı durumlarda, kullanıcılar bağlantıya tıklar, ancak kısa bir süre sonra devam eder ve bu yalnızca sitenize zarar verir.

Bu içerik genellikle Google tarafından ayıklanır, ancak her zaman bağlantının içinde ne olduğunu en iyi gösteren meta açıklamasının bir sürümünü yapmalısınız. Bunu, sitenizdeki her bir sayfa için yapabildiğiniz kadar işaret ederek yapın. İyi yazılmış meta açıklama, rekabette öne çıkmanın kesin bir yoludur. Son zamanlarda metada yeni bir trend ortaya çıktı ve ne olduğuna inanamayacaksınız! Bunlar emojiler. Karşı konulmaz sarı işaretler aslında site sıralamanıza katkıda bulunabilir. *Gerçekten dikkat çekiyorlar değil mi? *

Tıklama oranı, genellikle kalın biçimde işaretlenen bu açıklamaya bağlıdır. Sıralama söz konusu olduğunda TO önemli bir faktördür. Meta açıklamalar için gerçekten yararlı bir araç, Screaming Frog's SEO Spider'dır. Sitenizdeki tüm sayfaları, açıklamalarını ve uzunluklarını kontrol etmenize yardımcı olur. Kullanıcıların tercihine göre en uygun karakter sayısı, masaüstü ve mobil sürüm için 165 ile 175 arasındadır.

İşte sayfanızın daha da çekici görünmesini sağlamak için küçük bir numara. Web sitesi içeriğine ve işletmeye bağlı olarak, sahipler inceleme derecelendirmeleri, etkinlik takvimleri, öne çıkan snippet'ler ekleyebilir. Bunları hiç gördünüz ve aynı şeyi dilediniz mi? Cevap- Şema, HTML'nin sayfanın daha ilginç ve göz alıcı görünmesini sağlayan kelime hazinesidir. Şema, sayfaları makaleler, incelemeler, işletme, organizasyonlar vb. olarak bölen sayfa türüne de atıfta bulunabilir.

Bu, kullanıcılara sunduklarınızı birkaç kelimeyle ifade etme, parlama şansınız. Hele bu işte yeniyseniz mutlaka dikkat çekecek bir şeyler olmalı. Açıklamayı o kadar iyi yapın ki, ona direnmek imkansız olurdu. Bu faktörlerin tümü, sayfa optimizasyonunun bir parçası olarak size bağlıdır.

Bazı site sahipleri biraz daha ileri gitmek istedi. Yalnızca site/sayfa açıklamasını koymak yerine, blog bağlantısı, iş sorguları, çalışanlar vb. gibi sitelerindeki farklı sayfalara bağlantılar yaparlar. Tüm bunlar, daha fazla ziyaretçi çekmek için ve en önemlisi, karşılığını verir. Potansiyel ziyaretçiye mümkün olduğunca çok ayrıntılı resim vermeye çalışmak, en uygun siteyi yapmanın en iyi yoludur.

Son fakat en az değil, başlık etiketi. Bu tür etiketler, bir web sitesinde h1'den h6 etiketine giden farklı bölmelere yol açar. Yalnızca bir h1 etiketinin önerildiğini, diğer h etiketlerinin çoğul olabileceğini unutmayın. Aynı h1 etiketini birkaç sayfada kullanmaktan kaçının çünkü bu, Google'ı aynı h1 etiketine sahip sayfaların nasıl sıralanacağının net olmadığı kafa karıştırıcı bir konuma getirir. Alt başlıklar için H2 ve h3 etiketleri kullanılır.

Metnin bir kısmını vurgulamanın iyi bir yolu kalın, italik veya altı çizili yazı tipleri kullanmaktır. Basit formlar bazen okuyuculara sıkıcı gelebilir, çünkü tek gördükleri düz bir metindir. Çok önemli veya faydalı tavsiyeler ifade eden bir cümle, metnin geri kalanından öne çıkmalı, çerçeveye koymalı, farklı renklendirmeli, yazı tipini büyütmelidir. Aklınızdan geçen her şey ama her zaman stil sahibi. Sayfanın ve metnin genel görünümü, kullanıcıların izlenimi üzerinde büyük bir etki yaratır, bu nedenle biraz zaman ve yaratıcılığa yatırım yapın.

Bilinmesi gereken başka ne var?** URL adresinin yapısı (Tekdüzen Kaynak Bulucu)**. Doğru SEO URL yapısı şu şekilde sıralanır: ana kategori, alt kategori ve makalenin adı. Google arama motorları, sayfanın ne hakkında olduğu kolayca anlaşılamıyorsa bir değeri tanımaz. Mesele şu ki, okuyucu, sayfanın doğru cevabı içerip içermediğini, onu yüklemeden bile varsayabilir.

Gördüğünüz gibi URL yapısı kısa olmalı ve sayfa içeriğini tam olarak takip etmelidir. Daha iyi bir sıralama elde etmek için, paylaşılması çok daha kolay olan daha kısa URL'ler yapmayı deneyin. Alt çizgi ile değil, kısa çizgi ile ayırın. URL'yi basitleştirmek, onu insanlar için olduğu kadar arama motorları için de ulaşılabilir kılar.

Sayfa optimizasyonu üzerinde etkisi olan faktörler şunlardır:

  1. sayfa içeriği
  2. başlık
  3. açıklama
  4. URL adresinin yapısı.

Tüm bu ana faktörler uyumlu bir şekilde çalışmalıdır, ancak amaç mümkün olan en iyi sonucu elde etmekse, ilk sayfada sıralama yapmaksa, dikkat etmeniz gereken bazı ayrıntılar daha vardır.

Resimler ve/veya videolar genellikle sayfa optimizasyonunun bir parçası olarak ihmal edilir. Her şeyden önce, siteyi yüklemek için gereken süreyi artırmamalılar. Çok fazla görsel içerik kullanırken, çok sayıda resim ve video olduğunda yükleme işlemini hızlandıran Content Delivery Network hizmetini deneyin. CDN'ye alternatif, görüntüleri sıkıştırmak veya yakalama eklentisi kullanmaktır.

Mesele, metne uygun ve orijinal olan bir resim koymaktır. İnternetten kolayca bir resim indirebilir ve bunu kullanabilirsiniz, ama mesele bu değil. Sayfanın ve makalenin amacı için bir resim çekmek için biraz çaba gösterin.

Sayfa ambiyansına tam olarak sığacak şekilde görüntünün boyutunu optimize edin. Çok büyük resimler, sanki iyi kalitede değilmiş gibi, yalnızca dikkati metinden uzaklaştıracaktır. Bayt cinsinden boyutun daha küçük olması önerilir. Kısa bir açıklama yazmak, örneğin image.jpg gibi düz bir biçimden ayrılmaktan her zaman daha iyidir.

Android ve IOS dünyasında mobil versiyonu olmayan yani mobil uyumlu olmayan bir site hayal etmek neredeyse imkansız. Web sitesi trafiğinin yarısından fazlası bir mobil cihazdan yapılır. Peki, neden bu gerçeği görmezden gelip web sitenizin potansiyelinin %50'sinden daha azıyla çalışasınız?

Hız da önemli bir faktördür, bu nedenle güçlü ve hızlı açılan bir sayfa oluşturmaya çalışın. Bunu doğru sunucuyu, örneğin VPS'yi kullanarak yapabilirsiniz. Paylaşılan sunucular hızı olumsuz etkiler. Hafif tema ve önbelleğe alma mekanizmaları, her şeyin sorunsuz çalışmasını sağlayacaktır.

Diyelim ki çok sayıda yayınlanmış makale içeren bir web siteniz var. Eğer öyleyse, o zaman bir denetim yapılmalıdır. Denetim, siteyi SEO dostu hale getirme konusunda size bazı ipuçları vererek size yardımcı olacaktır. Belki bazı arama motorları onu engellemiştir veya XML site haritanız çalışmıyordur veya yinelenen içeriğiniz var. Bu sorunlar denetimle kısa sürede keşfedilecektir.

İşte indirme hızına geliyoruz. Hiç kimse beklemeyi sevmediği için indirme süresi maksimum 4 saniye olmalıdır. Daha fazla olursa, kullanıcılar memnun olmaz. Nasıl tamir edersin? Ana bilgisayarı değiştirerek veya görüntüleri sıkıştırarak. İnsanların gelmesini sağlamak için, hem site hem de indirme olmak üzere her açıdan hızı artırın.

2,5 milyardan fazla sosyal medya kullanıcısı var. Bu gerçek size çok şey anlatıyor, çünkü her web sitesi sahibi bundan yararlanabilir. Her makale/blog sayfasında sosyal medya paylaşım seçeneğinin olması şarttır. Sosyal medyada paylaşılan içerikler anında kalite izlenimi verir. Çok sayıda takipçisi ve paylaşımı olan biri, potansiyel ziyaretçilerin ilgisini çekecektir.

Gördüğünüz gibi, sayfa içi optimizasyonla ilgili birçok şey sayılarla ifade ediliyor. Bir sonraki kelime sayısıdır. Bir gönderi yayınlarken, bazı özel kriterleri memnun etmeniz gerekir. Görünüşe göre kullanıcılar 500 kelimeden uzun metinleri seviyor. Ancak konuyu açıklamak gerçekten yeterli mi? Tabii ki değil. Yani, yaklaşık 2000-2500 kelimeye yuvarlanmasına izin verin.

İlk paragrafın önemi çok büyük. Sayfaya girerken, kullanıcıların ilk olarak bakacağı yer burasıdır. Giriş zayıfsa ve merak uyandırmazsa, sayfadan fırlarlar. Bu senin için zararlı, bu yüzden onları kalmaya ikna etmeye çalış. Dikkatle uğraşarak, onu iyi okumaları ve bazı yararlı bilgileri öğrenmeleri gerekir. İlk paragrafta bir tür gizli içerik gerekiyor.

Her şey yolunda görünse ve site iyi gidiyor olsa bile, kendinizi içeri atmayın. Her zaman üzerinde çalışabileceğiniz bir şey vardır. Site sahibinin sayfasını Google ile aynı şekilde görmesini sağlayan bazı Web Yöneticisi araçlarını, özellikle Google Analytics'i kontrol edin. Google arama konsolu da harika bir seçimdir.

Basit bir ipucu, ancak çoğu zaman azımsanan, yeni bir içerik yayınlamaktır. Ziyaretçiler en yeni bilgiler için can atıyor, onlara ver. Garip ama gerçek şu ki, insanlar tatil zamanlarında daha fazla okuyorlar, bu yüzden o zaman yayınlamak için bazı makaleler hazırlayın, site trafiği için harika olurdu.

Organizasyon her şeyin anahtarıdır.

Bu bilgiler sitede kolayca bulunabiliyor mu?

  • Açılır menü var mı? *

Tasarım ve genel görünüm de önemlidir. Kullanıcılar sayfalarda nasıl gezineceklerini yönetemezlerse, bundan vazgeçeceklerdir. En önemli içeriği biraz daha öne çıkarın.

İnsanlar sistemi oynamak için anahtar kelimeleri gizlemek gibi farklı taktikler kullanırlar. Bir metin koyarlar, renklendirirler ve ardından aynı arka plan rengini koyarlar veya görüntülerin arkasına gizlerler. Arama motorlarının çok anlayışlı olduğunu herkesin bilmesi gerektiği için bu çok tedbirsiz bir harekettir.

Sayfa içi SEO optimizasyonu, ilk başta öyle görünmese bile, ele alınması gereken çok şey var. Google, yalnızca değerli web sitelerinin hayatta kalmasını sağlıyor. Doğal döngüde olduğu gibi, sadece en güçlü olanlar bunu başarabilir. SEO'da en güçlü ne anlama geliyor? Birinci sınıf kalite, görseller ve videolar tarafından desteklenen okunabilir içerik, iyi yazılmış meta açıklamalar, benzer konulara bağlantılar ve site hızı anlamına gelir. Bunlar, kullanıcıların deneyimini etkileyen faktörlerdir.

Google, yaptığınız olası hataları belirleyecek ve gerekirse ceza uygulanacaktır. Ancak web sitenizi değerlendiren Google değil, kullanıcılardır. Sitede olup bitenlerden siz veya SEO ajansı/ekibiniz sorumlusunuz. Yukarıdaki metinde sıraladığımız en önemli faktörleri gözden geçirin ve web sitesinin etkisini ve sıralamasını en üst düzeye çıkarın.