YORULDUNUZ MU? BU 7 E-POSTA İLE PAZARLAMA İSTATİSTİĞİ SİZE UMUT VERECEK

Yıllardır, e-postanın ve e-posta ile pazarlamanın işinin bittiği söylenir. Pazarlamacıların dramtik doğası bazen çok kuvvetli olabilir. Yeni bir pazarlama taktiği (mobil pazarlama veya sosyal medya pazarı) görür görmez hemen bir önceki taktiğin öldüğünü söylerler. E-posta ile pazarlama eskiden olduğu gibi hala hayatta olduğu için bu düşünce abestir.

Hayattadır fakat pazar içerisinde yer alan yeni taktikler ile rekabet edemeyecek kadar zayıf olduğu düşünülür. Ama pazarlamacılar hala etkili e-posta ile pazarlama kampanyalarından büyük miktarlarda ROI (yatırım getirisi) elde etmektedirler.

Bahsettiğim şeylerin hepsine rağmen, insanın şüpheci doğası gereği hala sözlerimden şüphe duyuyorsunuzdur. Bu yüzden e-posta ile pazarlama işini savunarak fikrinizi değiştirmeye çalışmayacağım. Basitçe size gerçekleri sunacağım ve kararı size bırakacağım.

İşte 7 istatistik:

  1. Nielsen’e göre, tablet kullanıcılarının televizyon izlerken en çok yaptıkları eylem e-postaları kontrol etmektir.
  2. 2011 yılının sonunda, dünya çapında 3 milyardan fazla aktif e-posta hesabı vardı.
  3. B2B pazarlamacılarının %59’una göre e-posta, gelir elde etmek için en güçlü kanal olarak yerini koruyor.
  4. Software Advice bir anket gerçekleştirdi ve bu ankete göre; B2B pazarlamacılarının %40’ı e-posta ile pazarlama işini en iyi pazarlama teknikleri arasına koydu.
  5. Direct Marketing Association (Doğrudan Pazarlama Birliği), e-posta ile pazarlama işine yatırılan her bir dolar için şirketlerin ortalama $40 kazandığını söylüyor.
  6. Araştırma ayrıca kişiselleştirilmiş e-postaların %500 gibi açık tarifeler aldığını gösteriyor!
  7. Sonuç olarak, mobil çalışanların %50’si (siz de bu kategoride yer alıyor olabilirsiniz) sabahları ilk iş olarak e-postalarını kontrol ediyorlar ve hatta giyinirken bile.

Bu anket sonuçları ile birlikte, e-posta ile pazarlama işinin hala hayatta olduğu gayet açıktır, ve genel kanıya göre de ölmemiştir. Düzgün bir donanıma sahip olduğunuzda, müşteriler ile kişisel olarak bağlantıya geçmek için, rehberlik amacı ile ve ümit edilen müşterileri ayrılmaması istenen müşterilere çevirmek için kullanılabilir.

Ee, ne düşünüyorsunuz? E-posta ile pazarlama işi hala zaman ve efor harcamaya değer mi? Düşüncelerinizi aşağıya yorum yaparak paylaşınız.