Amazon SEO: Alışveriş Arama Motoru

Bir şey satmak istiyorsanız veya tam tersi bir şey satın almak istiyorsanız, Google'a danışmanız doğru olabilir. Yani, başka kim yapmaz ki? Google günlük en iyi arkadaş gibidir. Ama bundan sonra ikinci kez düşünmeye başlamalısınız. comScore'a göre, Amazon'daki aramalar istikrarlı bir şekilde artarken Google'daki aramalar drastik bir şekilde düşüyor. İlk başta inanması zor olabilir, ancak mükemmel bir mantığı var. Google neredeyse her şey için güvenilir olarak bilinir ve uzun süredir internetin her alanında girişimde bulunmaya çalışır; öte yandan Amazon odağını e-Ticaret'e sabitledi.
Yani, bir dahaki sefere büyük yapmak istediğinizde, kendinizi Google'da sıralanmak istemekle sınırlamayın, Amazon'da daha yüksek bir yere sahip olmaya çalışın.
Sizi ikna etmek aya yumruk atmaya çalışmak gibi olsa da, iki nedenden dolayı elimden geleni yapacağım. Birincisi Amazon alışveriş söz konusu olduğunda Google eşdeğeri olmasıdır. İkincisi ise Google'ın aksine Amazon'un sıralama algoritması anlaşılması çok, çok daha kolaydır.
Bu yazıyı kapsamlı yapmak istiyorum ama aynı zamanda basit yapmak istiyorum. Yani, ikisini de tatmin etmek için konuları parçalara böleceğim.
Amazon ve Google SEO arasında gerçekten bir fark var mı?
Evet, ve fark büyük, o kadar büyük ki herkes fark edemez. Her iki arama motoru da satmak istiyor. Bu yeterince temel. Fark ne satmak istedikleridir. Google reklamları satmak istiyor. Amazon ürünleri satmak istiyor. Şimdi, hedefler farklı olduğu için başarı ölçüsü de farklı olacak. Google'da aradığınızı bulursanız, geri geleceksiniz ve büyük olasılıkla reklamlarına tıklayacaksınız. Amazon için, doğru ürünü bulursanız, satın aldıysanız, daha fazla ürün satın almak için geri döneceksiniz.
Bu fark, her iki arama motoru için optimizasyon yapmayı da farklı hale getirecek. Google için optimize etmek istiyorsanız, kullanıcı katılımını artırmanız ve onları mutlu etmek için adımlar atmanız gerekir. Amazon için optimize etmek istiyorsanız, dönüşüm oranlarına odaklanın. Ne kadar çok dönüşüm olursa, Amazon için o kadar başarılı olur.
Veri Türü
Diğer bir fark veri türüdür. Google web sitesi sahiplerinin verilerini daha yapılandırılmış hale getirmesini isterken, Amazon zaten tamamen yapılandırılmış bir veriye sahiptir. Bu ne demek? Bu, web sitesi oluşturmanın size sıfırdan başlama özgürlüğü verdiği anlamına gelir. Size boş bir not defteri verilir. Amazon'da ise cevaplamanız gereken alanlar vardır.
Optimizasyon
Şimdi, hem Google hem de Amazon için optimizasyonu tartışalım. Google'da sıralanabilmeniz için önce bağlantı kurmanız gerekir. Yani, hala yapacak çok şeyiniz var: sosyal medyaya katılarak varlığınızı belli edin ve marka bahislerini teşvik edin. Bu aynı zamanda Amazon sıralomanızı da artıracak olsa da, doğrudan etkilemez. Yine, Amazon öncelikli olarak dönüşümlere dayanır, aramalar satın alımlara dönüştürülüyor mu?Arama Sonuçları
Google gibi, Amazon da arama sonuçlarını tararken farklı görünümler sunar. Liste görünümü ve galeri görünümü vardır. Amazon'da alanları doldurmanın önemi yan filtre kutusunda gösterilir. Örneğin, kullanıcı sadece mavi ürünler istiyorsa ve siz renk kategorisini doldurmadıysanız, ürününüz aramalara girmeyecektir.
Sıralama
Muhtemelen en önemli kısım. Ürününüzü Amazon'a koymanızın sebebi söz konusu ürünün satılmasıdır. Ürünleri tam olarak nasıl satabilirsiniz? Aramaları satın alımlara dönüştürmek için iki faktör var. Ve iki faktörün altında alt faktörler var. Bunları tablo halinde tartışalım.Performans Faktörleri - Ürününüz ne kadar iyi performans gösterdi? Satış üretti mi? | İlgililik Faktörleri - Ürününüz arama ile ilgili mi? |
Dönüşüm Faktörü - Ürününüz arama sonuçlarına ulaştığında satın alındı mı? | Başlık - aşağıdakileri içeriyor mu:
|
Görseller - 1000x1000 görsel boyutunu takip ettiniz mi? Bu boyut Zoom Özelliğini kullanabilir ve Zoom satış üretebilir. | Marka - Alıcılar her zaman istedikleri markayı yazarlar. Ürününüzün markasını belirttiğinizden emin olun. |
Fiyat - Ürününüz aynı kategorideki diğer ürünlerle karşılaştırıldığında doğru fiyatlandırılmış mı? | Madde İşaretleri ve Açıklama - Sattığınız ürün hakkında çok spesifik olun. |
Arama Terimleri - Doğru anahtar kelimeleri kullandınız mı? | |
Satıcı Adı - Alıcıların sizi tanıması da iyi bir fikir böylece yakınlık kurulabilir. |
İlerlemenizi İzleme
Her işte olduğu gibi, iyi gidip gitmediğinizi izlemeniz gerekir. Bunu yapmak neyi doğru neyi yanlış yaptığınızı değiştirmenize ve takip etmenize yardımcı olabilir.Diğer Faktörler
Bunlar ayrıca Amazon'da dönüşüm yapmanıza yardımcı olabilecek faktörlerden bazılarıdır:- Filtre Alanları - Herhangi bir ürün satmadan önce tüm kategori alanlarını doldurduğunuzdan her zaman emin olun.
- Yorumlar - Alıcılarınızı ürününüz için yorum bırakmaya teşvik etmek için zaman ayırın. Diğer alıcıların güvenilir bir satıcı olduğunuzu bilmesine yardımcı olur.
- Satış Sıralaması - Amazon'un En Çok Satanlar Listesi'ne adınızı dahil etmeye çalışın.
- Satışları Birleştirme - Aynı nişten ürünler satıyorsanız, satışlarını birleştirebilir ve iyi bir sıralama tutabilirsiniz.
- Üretici Parça Numarası - Diğer kullanıcılar da aramalarında MPN dahil ederler. Listenizde doğru MPN'ye sahip olduğunuzdan emin olun.
Sonuç
İnsanlar bir şey bulmak için her zaman aramaya güveneceklerdir. Google'da veya Amazon'da olsun; her ikisine de yatırım yapmak için zaman bulabilirseniz zarar vermez. Sonuçta, amacınız mümkün olduğu kadar fazla satış yapmaktır. Ne kadar fazla kaynağınız varsa, ürünlerinizin satılma şansı o kadar yüksektir. Sadece Google'da ve Amazon'da da 1 Numaralı Spot'u kovalamada sabırlı olun.