Google Cezaları ve Yaygın Hatalar

Günümüzde, web sitenize daha fazla trafik çekmek istemek sonucunda SEO’da birçok hata yapılmaktadır. Bazen bunun nedeni SEO’nun nasıl çalıştığının yanlış anlaşılması olabilir veya bazı durumlarda çok hızlı gelişme arzusu (bu konuda yapılamayacak bir şey) ceza denilen sorunu beraberinde getirir.
Aniden gerçekleşir, hiçbir uyarı yoktur ve tüm çalışma internetten kaybolur. Web siteniz sorunsuz çalışıyor, ziyaretçi/abone sayısı ve paylaşımlar artıyor, sıralama oldukça yüksek ama bir gün hepsi ortadan kayboluyor.
Çok emek ve zamanla inşa edilen imparatorluğunuz saniyeler içinde çökebilir. Bu gibi durumlar her gün yaşanmaktadır. Cezalar manuel ve otomatik olarak ikiye ayrılır. Google 2000’den beri web sitesi içeriğini ve kalitesini kontrol etmeye başladı. Google’ın ceza vermesinin temel nedeni daha iyi kullanıcı deneyimi sağlamak istemesidir.
Bu, arama platformlarını kullanan kullanıcıların yolculuğunu geliştirmek ve daha iyi sonuçlar elde etmek için adil bir pazar yeri sağlamak anlamına gelir. O zamandan beri, 2012’de Penguin güncellemesi ortaya çıktı ve bu bazı büyük değişiklikler getirdi, böylece optimizörlerin çalışma şekillerini yeniden düşünmek zorunda kaldılar.
Cezalar Penguin ve Panda olarak bölünür, buna henüz duyurulmamış olanlar veya manuel ve algoritma cezaları eklenir. Penguin cezaları çoğunlukla aşırı optimizasyondan kaynaklanır ve Panda cezaları sitenin kalitesi ve kullanımıyla ilgilidir. Panda bir algoritma cezası ve Penguin manuel bir cezadır. Bu, Google’ın manipülatif bağlantı aktivitesi aradığı anlamına gelir. İnsanların ya bağlantı kazanmaya ya da anchor text’i manipüle etmeye çalışması bu durumu doğurur.
Bir web sitesi trafiğini artırmak için bağlantıları manipüle etmenin birçok yolu vardır. Google cezaları sitedeki son çalışmalarla ilgilidir, ancak aslında yıllar önce yapılan bir hata için de gerçekleşebilirler. Önemli olan şudur, tek bir sorun olsa bile web sitesi cezalandırılabilir, ancak genellikle bunların bir karışımıdır. SEO’da yeniler ama aynı zamanda uzmanlar da düşük kaliteli içeriği silmek için yapılan yeni Google algoritmalarını kıramıyor. SEO’da her zaman en yeni teknolojilerle ilerlemeye devam etmelisiniz. Doğru strateji ve teknolojinin birleşimi sizi cezalardan kurtaracaktır. Bunlar en yaygın olanları…
Düşük kaliteli içerik yükleme-Google aramaları genellikle bir soruna cevap veya çözüm arayan insanlarla ilgilidir. Site müşterilere miktar ve kalite vermek zorundadır. Sayfadaki cevaplar insanların kullanabileceği cevaplar değilse, muhtemelen siteden çıkacaklardır. Çizilmiş içerik kullanmak sadece size zarar verir, çünkü bu içerik başka bir siteden kopyalanan metni ifade eder. Birinin sorusuna cevap doğrudan, anlaşılabilir cümlelerle, kaçamak yapmadan açıklanmalıdır. Bir konu için doğru sayı nedir? Google tarafından en üst sıradaki sayfalar yaklaşık 2000 kelime veya daha fazla, ancak 3000’den fazla değil.
İçerik sığsa, okuyucunun muhtemelen kendisinin bildiği hikayeyi anlatıyorsa veya aynı metin sadece başka siteden kopyalanmışsa, ceza alırsınız. Müşteriler/okuyucular sitede yararlı, harici bağlantılar, resimler ve/veya videolar, belirli bir metnin yazarının adı ve sosyal paylaşım butonu veya bunların sayısı olduğunda hoşlanırlar.
Keyword stuffing
Belirli sitede anahtar kelimelerin çok fazla tekrarlanması Google cezasına yol açacaktır. Google açık bir şekilde anahtar kelimelerin büyük ölçüde tekrarlanmasının müşteriler olumsuz deneyim yaşayacağı için site sıralamalarınızı etkileyeceğini söyledi. Eş anlamlı kelimeler bulmaya çalışın veya sadece cümlenin başka bir bağlamını oluşturun. Çok sık olmasa da yazarların yaratıcı olmak ve bunu göstermek istedikleri bazı durumlar vardır, bu yüzden kullandıkları kelimeler siteye bağlantıyı sadece geçen okuyucular için soyut olur.
Yazarlar bazen sadece büyük sayıda kelime elde etmek için aşırı yazım yaparlar, ancak ilk yaygın hatada açıkladığımız gibi, Google aynı anda miktar ve kalite ile ilgilidir. Kullanıcılar içerikten memnun değilse Google tepki verecektir.
Anchor text hataları
Anchor text, mavi renkli bir bağlantı içindeki metni ifade eder. Google bu metin arasında olası yasaklı eylem veya hatayı arayacaktır. Anchor text’te kullanılan kelimeler belirli bir konuya yönlendirmeli, bu yüzden metnin açık, doğrudan tanımlandığından emin olmak çok önemlidir. Kullanılan kelimeler çok genel, bulanık ve birçok konuyla ilgili olabiliyorsa, bunu daraltmalısınız, yoksa Google saklambaç oynamaya çalıştığınızı bilecek ve sizi cezalandıracaktır.
İlgisiz kaynaklar ve bağlantılar-Bir site inşa ederken, sahiplerin ana tema/konu hakkında spesifik olması gerekir.
Bir uzmanlığa ilgiliniz olsa bile, ana konudan biraz farklı, ancak aynı zamanda onunla ilgili olan bir şey olabilir. Ayrıca, ilgili sayfalara yönlendirdiklerinden emin olarak, diğer yakın kaynakları koymak da iyidir. Diğer durumlarda, Google bu bağlantıların ücretli olduğunu veya kurduğunuz bir programın bunları sitenin kendisine koyduğunu düşünecektir. Ayrıca birbirini tanıtmak için diğer sitelerle bir tür ortaklık teklifi alma olasılığı da yüksektir, ancak bu sadece size sorun getirebilir. Bu konuda ne yapabilirsiniz? Dahil ettiğiniz SEO ajansının tanıtım için iletişim kurabileceği bir iletişim ağı vardır.
İyi, kaliteli sitelere ve güvenilir iletişimlere ihtiyacınız var. Bu siteler genellikle sizinkinden daha iyi olmalı, ancak bunun sizi şaşırtmasına izin vermeyin. Zayıf siteler fazla güvenilirlik göstermez ve başlangıç için gerekli olan budur. Düşük kaliteli bağlantılar her sitede mevcuttur ve bunların yüzdesi %75 veya daha fazla olmamalıdır, ancak mümkünse bunu %5-10’a indirmeye çalışın. SEO optimizasyonu hala geliştirilmemiş ve değersiz görülen bir şeydir, tamamen zıt görünse bile. Bu stratejiyi daha erken uygulayan, daha iyidir. Amaç uzun süre Google’ın ortağı olmak, bu da kazancınızı en iyi şekilde etkileyecektir.
Siteye girerken, kullanıcılar tıkladıkları şeyi görmek isterler. Tıklama sadece başka bir sayfaya yönlendiriyorsa, bu onlara olumsuz deneyim verir. Bu, Google tarafından asla göz ardı edilmeyecek çok yaygın bir hatadır. Çok fazla reklam veya banner metinden dikkat dağıtır, bu nedenle bunları bol miktarda koymaktan kaçınmanız önerilir. Çok sık bazı bağlantıların bozuk olması gerçekleşir. Web sitenizdeki bağlantıları takip etmeye çalışın.
Çok fazla bağlantı koymak web sitesi ziyaretçilerine sağlam ve çekici olmayan görünebilir. Google tarafından zaten cezalandırılmış sitelerle dikkatli olun. Bunları mümkün olan en kısa sürede kaldırmalısınız.
Yüksek çıkış oranı
Kullanıcılar sadece bir site bağlantısına tıklayıp sonra ayrılırlarsa, buna çıkış oranı denir. Google kullanıcıların web sitelerinde geçirdikleri süreyi takip eder. %50’den yüksek çıkış oranı her zaman cezaya yol açar. Bu hikaye düşük kaliteli içerikle ilgilidir. İnsanlar aradıklarını bulamazlarsa siteden çok hızlı çıkacaklardır. Kullanıcıların belirli bir konudaki cevabı değerlendirdikleri ortalama süre yaklaşık 30 saniyedir. Bu, bir web sitesinin müşterileri çok hızlı çekmesi gerektiği anlamına gelir. Aksi takdirde, Google ziyaretin ortalama süresinin 30 saniye veya daha az olduğunu fark edecek ve bu sitenin kaybolmasına neden olacak.
Amaç, sitenize tekrar tekrar gelecek kaliteli kullanıcıları çekmektir. İnsanlar ne kadar çok ziyaret ederse, bir şey satın alma olasılıkları da o kadar artar. Onlara site bağlantınıza tekrar tıklama nedeni verin.
Çoğu zaman kullanıcıların siteden bu kadar hızlı çıkmalarının nedeni intihal içeriktir, çünkü neredeyse aynı bilgiyi bulurlar ve cevap bulanıktır. İnternette aynı içeriğin başka bir yerde var olup olmadığını gösteren CopyScape gibi yararlı araçları kullanmaya çalışın. İçerik daha fazla ziyaretçi çekmek ve aslında kalmalarını sağlamak için benzersiz olmalıdır.
Yeni uygulamalar
Web sitenizde yeni uygulama kullanmak kullanıcılara daha iyi deneyim verir. Herkes örneğin güzel ve kaliteli tasarım ve grafikleri görmeyi sever, bu profesyonellik izlenimi verir. Sitenin hem masaüstü hem de mobil versiyonuna sahip olmak da büyük bir artıdır. Bu web sitesi sıralamalarınızı etkiler, bu nedenle sıralama düşerse bazen cezaya yol açabilir. Önemli faktör web sitesi hızıdır, çünkü yavaş web siteleri her zaman çok düşük sıralanır. Ziyaretçiler sitenin birkaç saniye içinde yüklenmesini beklerler ve bu gerçekleşmezse, yüklemeden önce bile sayfadan çıkacaklardır.
Google’ın da aynı beklentileri vardır. Sayfanın en hızlı yüklemesi bir saniyeden az ve en yavaşı 4 veya daha fazla saniyedir. Mobil kullanıcılar bir sayfanın yüklenmesi için 10 saniyeye kadar beklemeye razıdırlar. Sitenin hızlı çalışmasını sağlamak için ne yapabilirsiniz? HTML, CSS ve JavaScript’i küçültün, sayfa yönlendirmesinden kaçının, görünür içeriği öncelik yapın.
Güvensiz siteler
2017’de Google siteleri güvensiz olarak etiketlemeye başladı. Bir siteye girerken, güvenli olmadığı ve kendi riskinizle girdiğiniz konusunda bilgilendirileceksiniz. Elbette, güvenli web sayfalarının daha iyi sıralamaları vardır. Örneğin, HTTP sayfaları güvensiz olarak etiketlenir, oldukça hızlı yüklenen HTTPS’den farklı olarak. Genel web sitelerinin %40’ını oluştururlar.
Black hat teknikleri
Google sıralamasının manipülasyonudur, böylece sayfa gerçekte olduğundan daha yüksek görünür. Bu kısa vadeli bir çözümdür, ciddi bir hata olarak kabul edilir ve kurtarılması çok zor veya neredeyse imkansız olan bir Google cezasına yol açar. Çoğu zaman bu black hat SEO ajansları hizmetlerini sunan e-postalar gönderir, bu yüzden dikkatli olmanız gerekir.
Ceza almaktan kaçınmak için bazı ipuçları ve yardımcı olabilecek SEO teknikleri: Pazarlama ekibiyle iletişime geçin. Belki hemen tepki verebilir ve sorunu çözebilirler. Google Webmaster Tool arkadaşınızdır. Bilmediğiniz site hatalarının olup olmadığını kontrol etmek için kullanın. Bu hatalar site için büyük tehdit olabilir çünkü Google aramalarında görünmesini engellerler.
Cezayla sonuçlanabilecek sorunlar %80 oranında insan hatası nedeniyle gerçekleşir. Bunlardan bazı örnekler: sürekli denetlenmesi gereken eklentilerin bakımını yapmamak, sitenizdeki resimlerin ALT etiketleri eksik olabilir ve aramalar için optimize edilmemiş olabilir, her zaman web sitesi görünürlüğünü ve sayfa başlıklarını kontrol edin. Birkaç sitenin aynı hosting sağlayıcısı varsa, bazen bu siteler aynı IP adresini paylaşabilir. Diğer siteler bu durumdan yararlanmaya çalışabilir, bu yüzden bunun zaman zaman izlendiğinden emin olun.
En iyi SEO stratejilerinden birini seçmek ve ona bağlı kalmak çok önemlidir. Ancak dikkatli olun! SEO ekibi kiralamak her zaman hata yapmaktan kaçınmak anlamına gelmez. Bazı SEO ajansları ne yaptıklarını bile bilmeden web sitenizi çıkmaza götürür. SEO ajansı ya size yardımcı olabilir ya da sizi mahvedebilir. Güvenilir ve birinci sınıf olanı bulmak için biraz daha araştırma yapmaktan tembellik etmeyin. Ödüller ve bağlılıklar kullanıcılara sitenin güvenilir ve şiddetle tavsiye edilir olduğu mesajını göndermeye katkıda bulunur. Zaman zaman bazı incelemeler harika olur. Kullanıcılar diğer kullanıcıların inceleme ve izlenimlerini görmeyi severler.
%70’e kadarı incelemeler sayesinde bir siteye güvenmeye ikna olurlar. Tüm bunları okuduktan sonra, site bakımının neredeyse imkansız olabileceği görülüyor. Fark etmeden bile gerçekleşebilecek birçok tuzak vardır, cezaların gerçekleşme şekli tam olarak budur. En iyi tavsiye nedir? Google ve sıralama algoritmasıyla oynamaya çalışmayın. Küçük adımlar atın, kaliteli içerik yayınlayın ve siteye ilgili ve çalışan bağlantılar koyun. Ayrıca, CognitiveSEO, URL Profiler, Scrape Box gibi bazı SEO araçlarını kullanmak veya SEO uzmanı kiralamak harika olur. Biraz acele ediyorsanız, ücretsiz değerler vererek site sıralamanızı iyileştirmeye çalışın.
Sonuç harika bir kaynak haline gelmek olur. Bu daha fazla ziyaretçi, potansiyel müşteri çekecektir. Tavsiyeler günlük yaşamda hala işlev görür. Biraz da ücretsiz tavsiye vermeye çalışın. Belki bu size hemen müşteri getirmeyebilir, ancak gerçekten işini bilen biri olarak takdir edileceksiniz. İnsanlar konuşmaya ve sitenizi ziyaret etmeye başlarsa, Google bunun bir nedeni olduğunu ve muhtemelen sitenin kullanıcılara aradıklarını verdiğini fark edecektir.
Kısa sürede sitenizi en üst sıralardan biri olarak sıralayacaktır. Google onu güvenilir site olarak da etiketleyecektir. Ancak bazı web siteleri bu şekilde de oyun oynamaya çalışır. İçeriği Google’a tamamen ücretsiz olarak görünür yaparlar, ancak diğer taraftan kullanıcılara kilitli görünür. Kullanıcı kayıt, giriş, abonelik veya benzer süreçten geçmek zorundaysa, bu Google kurallarına aykırıdır ve cezaya neden olur.
Peki ya rekabet? Rekabetinizin ne yaptığını, hangi stratejileri kullandığını biliyor musunuz?
Muhtemelen hepinizin aynı sorunları vardır veya onlardan öğrenebilirsiniz. Biraz araştırın veya harika işlev gören gelişmiş yazılımlarıyla bunu yapması için bir SEO ajansı dahil edin. Amaç her rakipten en iyisini alıp sitenize uygulamaktır. Bu tür çözümler kapsamlı ve her şey dahil yaklaşım olduğu için birinci sınıftır.
Sıkı çalışmanın ödülü gecikmeyecek. İşte küçük bir hile… Skyscraper tekniği denir. Mümkün olan en iyi makaleyi yazın, sonra SEO araçlarıyla aynı veya benzer bağlantılar arayan insanları bulmaya çalışın. Daha sonra kaliteli ve yararlı içerik sunduğunuz için sitenize yönlendirme önerileriyle onlarla iletişime geçin. Yaratıcılığı içeren araştırmalar yapmaktan çekinmeyin. Mesele şu ki, kullanıcılar bazen gerçekte ne istediklerini bilmezler, ancak aynı zamanda farkında olmadıkları bazı sorunları vardır. Sahaya çıkın ve onlarla konuşun, cevapları, fikirleri yazın, sorunları aktif olarak arayın. Hikaye ürünü satacaktır. Bu benzersiz içerik yayınlamanın harika bir yoludur.
Araştırmanın sonuçlarını karşılaştırın ve Google’da bazı cevapların olup olmadığını kontrol edin. Eksikse, gizli hazineye ipucu sahibisiniz.
Yeterince sabırlıysanız ve sitenizde neler olduğunu her zaman takip ediyorsanız, tüm bunlar çok basit hale gelebilir. Takip etmek ziyaretçiler hakkında veri bilmek anlamına gelir - konumları, yeni ve eskilerin sayısı, sitede geçirilen ortalama süre, diğer sitelerden gelenler, çıkış ve geri dönüş oranları. Ancak, bazen tüm bu SEO stratejilerini uyguladıktan ve hatalardan kaçındıktan sonra sonuçlar yine de gecikmeli olacaktır. Bu, pazarlama kanalı, hedef kitle ve iş hedeflerinin yanlış uyumlaştırılmasının bir işaretidir.
Bu panik yapma nedeni değildir, doğru SEO kampanyasıyla birleştirilen stratejilerin yeniden tasarlanması yakında karşılığını verecektir. Ana hedef sürdürülebilir, uzun vadeli web varlığıdır.