Google Deindexing'den Kaçınmak İçin Teknik Notlar

Bu, Google deindexation ve bundan nasıl kaçınılacağıyla ilgili makale dizimizdeki 3. makalemiz. İlk 2 gönderiyi henüz okumadıysanız, lütfen şimdi durun ve bu gönderiye devam etmeden önce buradaki ilk makaleyi ve ardından bu adresteki ikinci makaleyi kontrol edin.

Bu gönderide, sıfır ayak izi olan bir blog ağını korumak ve Google'ın indeksten arındırılmasından kaçınmak için bilmeniz gereken teknik ve ağ/IP ile ilgili sorunları tartışacağız.

1. Tüm alan adlarınızı aynı IP üzerinde barındırmayın

Bu hepsinden bariz olanı. 10 yıl önce insanlar sınırsız eklenti alanlı basit bir hosting satın alır ve daha sonra tüm sitelerini sorunsuz bir şekilde tek bir IP'de barındırırdı ama o günler eski tarihlerde.

2. Aynı C sınıfında barındırmayın

İlk gün SEO Barındırma sağlayıcılarının arkasındaki fikir budur. Genel olarak, hepsi aynı C sınıfından olan IP'leri almak için kullanılan özel bir sunucu. Bu nedenle, insanlar aynı C sınıfından IP'lere sahip olmaktan kaçınarak, sitelerinin hepsinin aynı adanmış sunucuda barındırılmadığını düşünerek Google'ı kandırırdı.

3. Yalnızca farklı C sınıfı IP'ler sağlayan SEO Barındırma sağlayıcılarından kaçının.

Bu bazıları için bir şok olabilir, ancak Google, son birkaç yıldır SEO hareketinden ders aldı ve birçok SEO uzmanının farklı C sınıfı IP'ler sağlayan SEO Barındırmaları kullandığını fark etti. Ancak teknik olarak ve Google'ın bakış açısına göre bu, tüm alan adlarınız için aynı C sınıfı IP'yi kullanmak kadar kolaydır.

Sadece farklı C sınıfında olan 2 IP her zaman aynı firmaya aittir. Her zaman aynı 2 ilk sekizliye sahipler ve neredeyse her zaman aynı İnternet yönlendirme tablosuna sahipler.

Tamamı farklı C sınıfı IP'lerde olan ve muhtemelen çoğu aynı web sitelerine işaret eden özel bir blog ağı oluşturduğunuzu hayal edin. En son Panda güncellemesinden sonra bu, Google'ın kolayca ve kolayca algılayabileceği ve sonunda tüm etki alanlarınızı birbiri ardına dizinden kaldıracak bir SPAM blog ağının imzasıdır.

4. Sınırsız eklenti alanı sağlayan SEO Hosting'den kaçının

Sınırsız olan her şey, tek kullanıcıysanız iyidir, ancak başkaları da kullanmaya başlayınca sorun olur!

Bir an için etrafta dolaşan ve sınırsız alan adlarıyla gelen hizmetleri sipariş eden diğer insanları düşünün. Bu insanlar, barındırma için ödemeye bile değmeyen 1000'lerce ucuz ve spam içerikli alana sahipler ve sonuç olarak, buldukları herhangi bir IP ağına spam gönderiyorlar.

Yani buradaki soru, 1000'lerce (sınırsız) ucuz ve spam alan adıyla aynı IP ağlarında olmak istiyor musunuz? Alan adlarınızı ucuz alan adlarına izin veren sağlayıcılarda barındırmaktan kaçının ve Google radarının altında kalırsınız.

5. Etki alanlarınızı birçok farklı veri merkezine dağıtın

Doğal görünümlü blog ağları, her zaman hedeflemeniz gereken şeydir. Doğal görünümlü bir ağ, bir etki alanının birçok farklı veri merkezinde barındırılan birçok farklı etki alanından çok sayıda farklı geri bağlantı almasıdır. Tam tersini düşünün, tüm bağlantılarını ABD'nin doğu kıyısındaki tek bir küçük veri merkezinden alan bir web sitesi (SEO Barındırma sağlayıcılarının %90'ının özel sunucularına sahip olduğu yer) bu, indeksten arındırmak için bir reçete değil mi?

6. Etki alanlarınızı tüm dünyaya dağıtın

Bu öğe, 6 numaralı öğeye benzer bir mantık izler. Potansiyel ziyaretçilerinizle aynı bölgeden olan bağlantılara daha fazla odaklanan, dünyanın her yerinden doğal görünümlü bir ağ gelmelidir.

7. Çok fazla benzer rDNS sonucundan kaçının

rDNS çok önemli değil ve çok önemli! Önce rDNS'nin ne olduğunu açıklayayım, sonra neden bu kadar çelişkili bir yorum yaptığımı tartışırım!

rDNS, ters DNS'dir. Bir DNS sunucusu, bir alan adı için bir IP adresi sağlar; örneğin, Google.com'un IP adresi 216.58.220.96'dır. rDNS ise bir IP için bir alan adı sağlar.

Örneğin 216.58.220.96 için rDNS değeri syd10s01-in-f0.1e100.net şeklindedir!

rDNS her zaman o IP'ye sahip olan veri merkezi tarafından kontrol edilir. Genellikle SMTP sunucuları için ve bir IP'den gelen e-postaların etki alanının Kimden bölümündeki etki alanı ile ilgili olduğundan emin olmak için kullanılır.

Bazı veri merkezleri rDNS'de herhangi bir değişikliğe izin vermez, bu durumlarda rDNS her zaman altyapının arkasındaki ana sağlayıcının adını ifşa eder. Bazı sağlayıcılar IP ile etki alanı (Glue) arasında çift yönlü bir ilişki olduğundan emin olur ve bazıları hiç umursamaz! (IP yelpazemizde rDNS'lerini şaka yollu BBC'ye ayarladığımız IP'lerimiz var)

Google, rDNS hakkında tüm bunları bilir ve sonuç olarak Google, IP sahipliğini belirlemek için rDNS kullanmaz (bunun için daha iyi veri kaynakları olduğu için), IP'lerin çoğunluğu benzer rDNS'ye sahipse, bunun bir ilişkinin işareti olabileceğini söyledi. Google dikkate alabilir. Bu nedenle, çoğu sağlayıcı rDNS'leri ile oynayabileceği için rDNS önemli değildir ve rDNS'nizin çoğunluğu aynı sağlayıcıyı gösteriyorsa, bu büyük bir sorundur.

8. Büyük bir sağlayıcı tarafından 1 şirkete ait olan IP'lerden kaçınmadıkça

Önceki maddede rDNS'yi ve Google'ın IP sahipliğini kurmak için başka yolları olduğunu tartıştık! Böyle bir veri kaynağı IP Whois'tir. İnternet IP tahsisleri farklı kuruluşlar tarafından düzenlenir ve kontrol edilir (örneğin ABD için ARIN). Bu kuruluşlar, tahsis edilen IP'lerin kime ait olduğuna ve bu IP'lerin nerede kullanıldığına ilişkin veritabanları sağlar. Aslında bu, Maxmind gibi şirketlerin bir IP'nin Coğrafi Konumunu belirlemek için kullandığı bilgi kaynağıdır.

Bu veritabanları herkesin erişimine açık olduğu için, dünyanın geri kalanı gibi Google da bu verilere erişebilir ve hangi IP aralığının hangi kuruluşa/veri merkezine tahsis edildiğini belirleyebilir ve her etki alanına geri bağlantıları gösteren bir grafiği kolayca oluşturabilir. tek bir veri merkezi/sağlayıcı veya farklı sağlayıcılardan geliyor.

Bunu söyledikten sonra Google, bir veri merkezinin boyutunu ve önemini kolayca söyleyebilir. Örneğin, Amazon bulut veri merkezleri çok sayıda IP'ye sahiptir ve aynı zamanda Silikon Vadisi girişimlerinin çoğu burada barındırılmaktadır. Başka bir deyişle, Google, bir sağlayıcıdan çok sayıda geri bağlantıya sahip olmanın, bu sağlayıcıların büyük müşteri tabanı nedeniyle olup olmadığını veya bunun nedeni, veri merkezinin birçok SEO firması tarafından Google'ın Algoritmasını spam yapmak için kullanılmasından kaynaklanıp kaynaklanmadığını bilir.

Her zaman yapmanız gereken, bu ucuz sağlayıcıları hatırlamak ve IP'lerinizi mümkün olduğunca çok sayıda farklı veri merkezinden almaya çalışmaktır.

9. Özel DNS sunucularını kullanın

Özel DNS sunucuları, DNS sunucularınızın ns1.alanadiniz.com ve ns2.alanadiniz.com olarak tanımlandığı zamandır. Gördüğünüz gibi, özel DNS sunucuları tanımlayarak, DNS sağlayıcınız olarak barındırma sağlayıcınızın adını siler ve seo ayak izinizin önemli bir bölümünü dünyanın geri kalanından gizlersiniz.

Özel DNS sunucularını kurmak 2 adımlı bir işlemdir. Öncelikle alan adı kayıt sitelerinize ad sunucularınızı kaydettirmeniz ve ardından web barındırma şirketiniz aracılığıyla uygun DNS ayarlarını yapmanız gerekir.

Çoğu web barındırma şirketi bu seçeneğe izin vermez, ancak burada Smart SEO Hosting'de planınıza bağlı olarak seçebileceğiniz 2 seçenek sunuyoruz;

1. En az 20 IP'ye sahip bir planınız varsa, ücretsiz bir VPS alacaksınız ve bu sayede Extreme SEO Barındırma Paneline (aka. ESHP) erişebileceksiniz. ESHP, müşterilerimize sihirbaz benzeri bir arabirimi izleyerek özel DNS sunucuları kurma seçeneği sunar.

2. Daha düşük bir plan üzerindeyseniz buradaki talimatları takip edebilirsiniz.

10. Ana bilgisayar yöneticisi e-postanızın alan adınızla aynı olduğundan emin olun

Her DNS sunucusunda bir diğer önemli ancak çoğunlukla ihmal edilen seçenek, DNS'nin barındırma şirketinin e-posta adresini tanımladığı SOA kaydıdır. Özel DNS sunucuları oluşturmak için talimatları izlerseniz, Akıllı seo barındırma yaklaşımı bu sorunla ilgilenecek ve ana bilgisayar yöneticinizi hostmaster@yourdomain.com olarak değiştirmelidir.

11. Ucuz sağlayıcılardan kaçının

Ucuz bir sağlayıcı, sıfır ayak izi seo barındırma ile nasıl başa çıkacağını umursamıyor veya bilmiyor, bu nedenle ucuz alan adlarına ve SEO çabalarına yatırım yapmak istemeyen müşterilere odaklanıyorlar.

Gerçek hayatta ucuz ve kötü mahallelerden kaçınacağınız gibi, SEO ağınızı önemsiyorsanız ucuz sağlayıcılardan kaçınmalısınız.

12. O kadar çok alan adınız yoksa A sınıfı veya B sınıfı IP'lerle gidin

Farklı A sınıfı ve B sınıfı IP'ler, farklı C sınıfı IP'lerden (tek bir DC'den gelen) çok daha iyidir, ancak A ve B sınıfı IP'lerle ilgili sorun nadir olmalarıdır. O kadar çok A ve B sınıfı IP yok (bu yazının yazıldığı sırada havuzumuzda 70 B sınıfı IP var). Bu nedenle, kaliteli IP'ler almak istiyorsanız ve A veya B sınıfı IPS ile giden çok fazla alan adınız yoksa, aksi takdirde C sınıfı IP paketlerimiz (A ve B ve C sınıfı IP'lerin karışık bir çantasıdır) en iyi alternatiftir.

13. Özel IP'lerden kaçının

Bu, SEO ağlarında nispeten yeni olan kişiler için yine sürpriz olabilir. Aslında, tamamen kendinize ait bir şeye sahip olma fikri en güvenli bahis gibi gelir, ancak gerçek farklıdır. Aslında özel IP'lerde olan tüm bloglar veya adanmış IP'lerde nispeten az sayfaya sahip tüm siteler spam seo geri bağlantı siteleridir (Bu kuralın neredeyse hiçbir istisnası yoktur). Google bunu biliyor ve bu, Google'ın bir sitenin dizinini kaldırmasının en kolay yollarından biridir. Bu nedenle, özel IP'lerde bulunan çoğu blog, 12 aydan daha kısa bir sürede deindekslenir.

Başkalarının arasındayken ayak izinizi gizlemek çok daha kolaydır. Bazen öne çıkmak ve öne çıkmak için insanlar arasında olmak daha iyidir.

14. E-posta spam'i için kullanılan IP'lerden kaçının ve SEO IP'lerinde SMTP'ye izin vermeyen sağlayıcıları kullanın.

Bu oldukça iyi bilinen bir gerçektir. Çoğu SEO uzmanı, IP'nin spam için kullanılıp kullanılmadığını görmek için IP'lerini MX kara listelerine göre kontrol eder.

Burada Smart SEO Hosting'de, tüm SEO IP'lerimizde SMTP portunu devre dışı bıraktık ve engelledik. Bir müşteri e-posta göndermek isterse, bunu whm sunucuları aracılığıyla yapabilir, ancak Google açısından SEO IP'lerimiz SMTP veya e-posta ile ilgili değildir ve bu nedenle kara listede olma şansı sıfırdır.

Ele alacağımız 1 Google dizin giderme alanı daha var ve bu, Google manuel dizin kaldırma işlemidir. Serideki bir sonraki yazımızda, Google'ın manuel olarak yasaklanma riskini en aza indirmek için yapabileceğiniz işlemler ve .htaccess ayarları hakkında konuşacağız.