IPv6 SEO Hosting Burada!

Daha fazla bekleyemeyiz! Paylaşacak harika haberlerimiz var ve bunu duyduğunuzda bizim kadar heyecanlanacağınıza inanıyoruz.
Yaklaşık 2 yıllık özel beta sürecinin ardından IPv6 teklifimizi halka açmaya hazırız.
IPv6 nedir?
IPv6 yeni nesil IP’dir, İnternet’in dayandığı mevcut yaygın olarak kullanılan IP protokolüne IPv4 denir. IPv4 (IP sürüm 4) hepimizin alıştığı IP adresidir ve her basamağın 0 ile 255 arasında bir sayı olduğu A.B.C.D formatına sahiptir. Örneğin, 192.168.0.122 bir IPv4’tür.
IPv6 ise tamamen farklı bir formata sahiptir:
IPv6 adresi, her biri 16 bit (iki oktet, bazen “hextet” olarak da adlandırılan bir grup) temsil eden dört onaltılık basamaklık sekiz grup olarak gösterilir. Gruplar iki nokta üst üste (:) ile ayrılır. IPv6 adresinin bir örneği: 2001:0db8:85a3:0000:0000:8a2e:0370:7334
Neden IPv6’ya ihtiyacımız var?
İnternet IPv4 ile gayet iyi çalışıyor görünüyor, öyleyse neden IPv6’ya ihtiyacımız var ve daha da önemlisi neden SEO amaçları için buna ihtiyacımız olsun?
İnternet neden IPv6’ya ihtiyaç duyuyor?
Bu sorunun cevabı her protokolde mevcut olan IP sayısına dayanır. IPv4 için IP havuzu 32-bit (232) uzunluğundan gelir ve 4.294.967.296 IPv4 adresi içerir. IPv6 adres alanı boyutu 128-bit (2128) olup, 340.282.366.920.938.463.463.374.607.431.768.211.456 IPv6 adresi içerir.
IPv4’ler tükeniyor ve IPv6 havuzu büyük ölçüde artıracak.
SEO uzmanları olarak neden arşenalimizde IPv6’ya sahip olmamız gerekiyor?
Bu soru daha karmaşık ve daha önce o kadar iyi tartışılmamış. Bunu gelecek yazılarda daha detaylı açıklamamız gerekecek ama burada bu nedenlerden bazılarını kısaca gözden geçirelim.
Google, IPv6 sahibi sitelere IPv6’ya sahip ziyaretçilerden gelen aramalar için artış verebilir (Sadece ABD’de bu ziyaretçilerin %30’undan fazlası)
Alexa 1 milyon listesindeki ilk 10.000 sitenin çoğu IPv6’da mevcut (Google, youtube, Netflix vs.). Bir web sitesinin büyük bir şirket tarafından sürdürülüyorsa hem IPv4 hem de IPv6’da olma ihtimali yüksek. Öte yandan tüm SPAM web siteleri ve içerik çiftlikleri sadece IPv4’te. Google AI, IPv6’yı kalite faktörü olarak görüyor.
Yukarıdaki nedenle Google’ın dizin dışına çıkarması sadece tek IPv4’te olan domainleri etkilemiş görünüyor.
Kendi deneyimimizden backloglarımızda ve ana sitelerimizde IPv6’yı etkinleştirmek SEO sıralamamızı iyileştirdi.
Google tüm bulut tekliflerinde IPv6’yı etkinleştirdi. Google’ın önümüzdeki yıllarda SSL için benzer bir duyuru yaptığı gibi IPv6’yı sıralama faktörü olarak açıkça duyurmasını bekliyoruz. Uzun süredir IPv6’da olan web siteleri bu sıralama faktöründen en çok faydalanacak.
Neden yine ihtiyacım var?
- PBN’iniz daha değerli olacak.
- Backlink’leriniz hem IPv4 hem de IPv6’dan gelecek.
- PBN’iniz Google’a daha profesyonel görünecek
- Yanlışlıkla SPAM olarak işaretlenme şansınız düşük olacak
- Sıralama artışından faydalanabilirsiniz
- IPv6 ziyaretçileriniz size IPv6’nızdan erişebilir.
IPv6’nın ayak izi ne olacak?
SEO hosting’imizin en kritik yönlerinden biri ağlarınızın ayak izini gizleme girişimimizdir.
IP’nin yeni formatını ve IPv6’da subnet eksikliğini ve her veri merkezine IP tahsis boyutunu göz önünde bulundurarak, bu yeni IP ortamında SEO subnet’leri (A, B ve C) tanımlamak için yeni bir mekanizma bulmamız gerekti.
Farklı IPv6 sınıflarını nasıl tanımladığımız:
- Farklı A sınıfı farklı /32 prefix’te.
- Farklı B sınıfı farklı /36 prefix’te.
- Son olarak, farklı C sınıfı farklı /40 prefix’te.
Yukarıdaki tanımları nasıl bulduğumuz ve IPv6 adres sınıfları arasında nasıl ayrım yapacağınız hakkında daha fazlasını burada okuyabilirsiniz:
Ayrıca burada okuyabileceğiniz bu teklifin basın bültenine de ilginizi çekebilir.
