SEO İçin Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır

June 23, 2018

SEO İçin Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır

Muhtemelen anahtar kelimelerin web sitenizi yapabileceğini ya da bozabileceğini duymuşsunuzdur. Bu doğru!

Basitçe, anahtar kelimeler ve SEO aynı madalyonun iki yüzüdür. Anahtar kelimeler olmadan SEO olmayacağını söylerseniz abartmış olmazsınız. Aslında, Google’ın sürekli çıkardığı algoritma güncellemelerine rağmen, anahtar kelime araştırması ihtiyacı hala önemini koruyor.

İçindekiler

Doğru anahtar kelimeler ve bunları bulacak iyi bir stratejiyle sitenizin arama sonuçlarının ilk sayfalarına hızla çıktığını göreceksiniz. Sonuç olarak, siteniz daha fazla trafik alacak. Daha fazla trafik daha fazla müşteri adayı ve daha fazla satış demektir.

Peki, hemen bir anahtar kelime aracı mı almalısınız? Hayır. O kadar hızlı değil. Görüyorsunuz, çoğu insan anahtar kelime araştırması için anahtar kelime araçlarına güveniyor ve sonuçta rakipleriyle aynı anahtar kelimelerle karşılaşıyor. Başkalarının yaptığı hatayı yapmayın.

Şimdi, konuya girelim.

İlk olarak, Niş Konular bulmanız gerekecek. Bunlar işletmenizle yakından ilgili konulardır. Müşterilerinizin önem verdiği ve arama çubuğuna yazma olasılığı yüksek olan konular. Örneğin, ayakkabı işletmesi işletiyorsanız, ayakkabıyla ilgilenen biri şunları arayabilir:

  • Rahat ayakkabıları nereden satın alabilirim
  • Yaz için hangi ayakkabılar en iyidir
  • Ayakkabılardan kötü kokuyu nasıl çıkarırım
  • Havalı adam gibi nasıl giyinilir
  • Oğlumun doğum günü için hangi ayakkabıları almalıyım

Görüyor musunuz? Bu aramaların her biri kendi tarzında farklı ama işletmenizle yakından ilgili.

Niş konuları nasıl bulacaksınız? İşte nasıl:

Niş Konular Üzerinde Beyin Fırtınası

İşletmeniz hakkında bildiklerinize dayanarak alakalı konular bularak başlayabilirsiniz. Yeterince uzun süredir bu işteysek, bunlar muhtemelen sık sık yazdığınız konulardır. Veya potansiyel müşterilerinizin arama yapma olasılığı en yüksek olan konular.

Bu şekilde aklınızdan 5-10 Niş Konu çıkarabileceksiniz. Gelecekte kolayca takip edebilmeniz için bunları yazmak üzere Google veya Word belgelerine ihtiyacınız olabilir.

Kendinizi müşterinizin yerine koymayı da deneyebilirsiniz. Ve hedef müşterinizin düşündüğü şekilde düşünmeye çalışın: onların arzuları ya da sorun noktaları nelerdir? Bunun için alıcı kişiliği denilen şeye ihtiyacınız olacak. Alıcı kişiliği müşterinizin kafasına girmenize ve aksi takdirde gözden kaçırabileceğiniz konular bulmanıza yardımcı olur. Alıcı kişiliği oluştururken şunları dahil edin:

  • Yaş
  • Cinsiyet
  • Ortalama Gelir
  • Neyle mücadele ettikleri
  • Hobiler
  • Hedefler
  • Davranış
  • Değerler

Alıcı kişilikleri bir endüstriden diğerine değişebilir. Bu nedenle özel endüstrinize uygun bir alıcı kişiliği oluşturmanız önerilir. Müşterilerinizin nerede takıldıklarını kontrol ederek ilgilendikleri niş konuları da haritaya çıkarabilirsiniz.

Size tamamen dürüst olabilir miyim? Müşterilerinizin nerede takıldığına bakarak onları kelimenin tam anlamıyla takip etmiş olacaksınız (ama iyi anlamda). Onlarla etkileşim kuracak ve konuşma tarzlarını (dillerini) öğreneceksiniz. Ayrıca, yazarken onlarla konuşurken daha kolay bir zamanınız olacak.

Şimdi merak ediyorsunuz: müşterilerinizin takılma olasılığı olan yerler neresi? Şu iki yere bakın - çevrimiçi forumlar ve Reddit.

  • Çevrimiçi Forumlar

Çevrimiçi forumlar müşterinize dair zengin içgörü üretmenize yardımcı olabilecek zengin bir altın madenidir. Farklı konuları kapsayan çok fazla forum var, bu yüzden ilgili olanları bulmak biraz zor olacak. Samanlıkta iğne aramak gibi.

İşte burada Google devreye giriyor. Google arama operatörleri yardımıyla şunun gibi komut dizeleri bulabilirsiniz (tatmin edici sonuçlar alana kadar bunlarla oynayın):

  • “anahtar kelime” + “forum”
  • “anahtar kelime” + “forumlar”
  • “anahtar kelime” + “board”
  • “anahtar kelime” + “tartışmalar” (bu forumlar ve soru-cevap sitelerinden sonuçlar getirecek)

"Anahtar kelime"yi hedef anahtar kelimenizle değiştirmeyi unutmayın. Daha önce bahsettiğimiz ayakkabı işletmesini örnek alırsak, müşterileriniz büyük olasılıkla basketbol hayranı olacaktır. Bu nedenle şunları yazacaksınız:

  • “NBA” + “forum”
  • “Basketbol” + “forum”
  • “NBA” + “boards”

Görüyorsunuz, bu kadar basit.

  • Reddit

Hedef müşterinizin Reddit’te takılma ihtimali nedir? Tahmin edebileceğinizden daha fazla.

Reddit ilk bakışta karmaşık görünebilir ama bunun sizi korkutmasına izin vermeyin. Belirli bir konuyla kendilerini özdeşleştiren küçük topluluklar olan alt-reddit’lerden oluşur. Bu alt-reddit’lerde insanlar (aboneler) o belirli alt-reddit’le ilgili gönderi ve bağlantıları gönderebilir, yorum yapabilir, beğenebilir ya da beğenmeyebilir.

Reddit’e gidin ve hedef anahtar kelimenizi arama çubuğuna yazın. Sonra, hedef müşterinizin takılma olasılığı yüksek bir alt-reddit seçin. Ardından, “ilgili alt-reddit” bağlantılarını takip ederek daha küçük ve daha spesifik alt-reddit’lere odaklanın. Sadece çok fazla yorumu olanları aramayı unutmayın.

Anahtar Kelimeler

Artık Niş Konularınızdan memnun olduğunuza göre, ihtiyaç duyduğunuz anahtar kelimeleri belirlemeye geçebilirsiniz.

Backlinko’dan Brian Dean’e göre, anahtar kelimeler üç kategoriye ayrılır:

  • Kafa anahtar kelimeleri
  • Gövde anahtar kelimeleri
  • Kuyruk anahtar kelimeleri (Uzun kuyruk anahtar kelimeleri)

Kafa Anahtar Kelimeleri

Çoğunlukla, bunlar tek kelimeli anahtar kelimelerdir. Çok fazla arama hacmi üretirler ve en yüksek rekabete sahiptirler. Örneğin, ‘Oteller’ arayan bir müşteri şunları arıyor olabilir: çevrimiçi rezervasyonlar, kelimenin tanımı veya seyahat şirketleri. Kullanıcının ne aradığı net olmadığından, kafa anahtar kelimeleri iyi dönüşüm yapmaz.

Gövde Anahtar Kelimeleri

Bunlar genellikle kafa anahtar kelimelerinden daha spesifik olan 2-3 kelimeli ifadelerdir. Ayda en az 2.000 arama üretirler (ki bu oldukça iyi). “Turistik Oteller” gövde anahtar kelimesinin iyi bir örneği olabilir. Gövde anahtar kelimeleri kafa anahtar kelimelerinden daha az rekabete sahip olsalar da, hala çok rekabetçidirler.

Kuyruk Anahtar Kelimeleri

SEO dünyasında, kuyruk anahtar kelimeleri yaygın olarak uzun kuyruk anahtar kelimeleri olarak adlandırılır. Bunlar 4+ kelimeli ifadeler ve genellikle diğer anahtar kelimelere kıyasla daha spesifiktir. Ve ayda 100-1000 arası arama alırlar. “Turistik Oteller için Çevrimiçi rezervasyonlar” ifadesi iyi bir örnek olabilir. Gördüğünüz gibi çok spesifik ve kullanıcı niyetini açıkça ortaya koyuyor. Uzun kuyruk anahtar kelimeleri aramaların çoğunluğunu oluştursalar da, bireysel olarak çok trafik alamazlar.

Kafa ve gövde anahtar kelimelerinin aksine, uzun kuyruk anahtar kelimeleri için sıralama yapmak daha kolay ve çok düşük rekabete sahipler. Ancak, ciddi olarak sıralama yapmak istiyorsanız tek bir uzun kuyruk anahtar kelimesi etrafında tasarlanmış çok sayıda makale çıkarmanız gerekebilir. Google Panda cezası riski altına girmenize değinerek bahsetmeyelim.

Bu nedenle muhtemelen enerjinizin ve paranızın çoğunu gövde anahtar kelimelerine koymalı ve doğal olarak burada ve orada biraz uzun kuyruk anahtar kelimeleri serpmelisiniz.

Şimdi hangi anahtar kelimeleri seçeceğinizi bildiğinize göre, bir sonraki adım anahtar kelime araştırması için en iyi stratejiyi bulmaktır. Unutmayın anahtar kelime araştırması tek seferlik bir şey değildir. Bunu yapmaya devam etmek zorundasınız yoksa kitlenizle temasınızı kaybedersiniz ve Google bunun için sizi cezalandırır.

Bu kadar çok anahtar kelimeyi nasıl bulacaksınız? Endişelenmeyin, tam da bunu yapmanıza yardımcı olacak araçlar var.

Anahtar kelime önerisi veya anahtar kelime araştırma araçlarını tanıtalım. Bu araçlar daha az rekabetçi ve kullanılmayan anahtar kelimeleri çıkarmanıza yardımcı olacak. Bazı araçlar ücretli diğerleri ücretsiz.

Ücretsiz araçlarla başlayalım.

Dikkat Etmeniz Gereken 8 Ücretsiz Anahtar Kelime Aracı

Başlığın dediği gibi tamamen ücretsizler. Tek yapmanız gereken hedef anahtar kelimelerinizi girmek ve araçların sizin için sihir yapmasına izin vermek. Aşağıda göreceğimiz gibi biraz çalışma yapmanız gerekebilir.

  1. Google Keyword Planner

    Eski adıyla Google Keyword Tool, bu muhtemelen oradaki en iyi ücretsiz araç. Kaynaktan - arama tanrıları - Google’dan bakmaktan daha iyi yer neresi olabilir?

    Google’dan doğrudan veri destekli bilgi edinmenize yardımcı olacak, bu da büyük olasılıkla sıralama yapmaya çalıştığınız arama motorudur. Bu bilgiyle donanmış olarak, SEO çabalarınızın başarısıyla doğrudan sonuçlanacak bilinçli kararlar verebileceksiniz.

    Google Ad words reklamcıları göz önünde bulundurularak tasarlandığından, bu araca erişmek için Google Ad words hesabınızın olması gerekir. Bunu göz önünde bulundurarak, tek yapmanız gereken Google Ad words’e gidip bir hesap açmak. Sadece birkaç dakika sürecek.

    Hesap açtıktan sonra, giriş yapın ve anahtar kelime planlayıcısını bulun. Genellikle İngiliz anahtarı simgesindedir. Sonra yeni anahtar kelimeler bulmak için arama çubuğuna gidin. Anahtar kelimenizi yazın ve araçlar sizin için anahtar kelime fikirlerini püskürtmeye başlayacak.

    İlginç değil mi?

    Ayrıca, arama çubuğuna bağlantı da yerleştirebilir ve rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri hedeflediğini gözetleyebilirsiniz. Araçlar anahtar kelime fikirlerinin yanı sıra aşağıdakileri de sağlayacak:

    • Ortalama aylık aramalar
    • Rekabet
    • Reklam gösterim payı (Ad words için)
    • Sayfa üstü teklif (Ad words için)

    Gördüğünüz gibi bu araçla asla yanlış yapmazsınız. Ama beraberinde gelen tüm övgüye rağmen, Google anahtar kelime planlayıcısının bir büyük eksiği var (sizin tarafınızda). Size rakiplerinize ve herkese verdiği aynı anahtar kelimeyi verecek.

  2. Soolve.com Kullanın

    Bazı insanlar Soolve’u oradaki en cömert araç olarak nitelendirir. Birkaç kaynağı destekleyen Google anahtar kelime planlayıcısının aksine, Soolve size YouTube, Google Suggest, Amazon, Wikipedia, Bing, Yahoo ve Answers.com dahil çeşitli kaynaklardan sonuçlar getirecek. Sonuç olarak tüm farklı platformlardan kullanıcı niyetine genel bir bakış elde edeceksiniz. Size rekabetin gözden kaçırdığı kullanılmayan sonuçlar verecek.

    Harika geliyor, değil mi?

    Öyle. Soolve.com’a gidin ve çok spesifik olmayan bir anahtar kelime yazın. Soolve daha sonra yukarıdaki tüm web sitelerinden otomatik olarak sonuçlar üretecek. Sonuçlardan memnun kaldıktan sonra indirme simgesine tıklayarak CSV dosyası olarak indirebilirsiniz.

  3. Answer The Public’ten Soru Bazlı Anahtar Kelimeler Alın

    Aracın dediği gibi bu tamamen sorularla ilgili ama onları cevaplamak yerine sizin için soruları üretecek. İnsanların anahtar kelimeniz ya da konunuz hakkında sorma eğiliminde oldukları sorulara dayalı sorular üretecek. Bu ağaç benzeri bir şekilde soruları haritalandırması açısından benzersiz - anahtar kelimeniz ağaç ve sorular dallarda.

    Answer the public’e gidin, anahtar kelimenizi yazın ve ‘Get Questions’ e tıklayın. Will, can, who, where, why, what, when, how, are ve which dahil ifadelerle başlayan sorular alacaksınız. Örneğin, ayakkabı işletmesi işletiyorsunuz; Answer The Public şu gibi sorular verecek:

    • Spor ayakkabılar iş gündelik midir?
    • Spor ayakkabılar kurutucuda küçülür mü?
    • 2018’de hangi spor ayakkabıları satın alınır?
    • Spor ayakkabıları nereden satarım?
    • Spor ayakkabıları nasıl bağlanır?
    • Hangi spor ayakkabıları vegan?

    Yukarıdaki sonuçlara bakarak, soruların dilbilgisi açısından doğru olmayabileceğini görebilirsiniz. Ve bazıları ‘Hangi spor ayakkabıları vegan?’ gibi anlam ifade etmeyebilir. Bu nedenle, size en uygun olanları seçmek için biraz zaman harcamaya hazır olmalısınız.

  4. Google Correlate

    Bir kez daha Google hediyeler getiriyor. Onlara çok şey borçluyuz. Şimdi, araca geçelim.

    Tahmin edin ne olacak? yakından ilişkili anahtar kelimeleri gösteren bir araç değil. Sadece aşağıya bakın.

    Google correlate birlikte aranan anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olacak az bilinen ve genellikle değeri az görülen bir araçtır. Büyük bir anahtar kelime listesi oluştururken oldukça yararlı olabilir. Veya anahtar kelime çıkmazındayken.

  5. UberSuggest

    Google Suggest’ten bilgi alması açısından Soolve’a benzer. Ancak, ubersuggest biraz daha ileri gider ve daha fazla anahtar kelime önerisi sağlar.

    Alfabedeki A’dan Z’ye kadar olan harfleri alır ve anahtar kelimelerinizin sonrasına yerleştirir ve sonra çok sayıda anahtar kelime önerisi üretir. Hepsi mantıklı olmayacak ama birkaçı olacak. SEO ihtiyaçlarınıza uygun olanlara sadık kalın.

  6. KeywordTool.io

    Bu uzun kuyruk anahtar kelimeleri üretmek için başka mükemmel bir araç.

    UberSuggest’e oldukça benzer çünkü ikisi de Soolve gibi Google suggest’ten bilgi çeker. Ancak, UberSuggest ve Soolve’un aksine, KeywordTool.io alfabedeki belirli bir karakteri A’dan Z’ye girdiğiniz anahtar kelimenin önüne ve sonrasına ekler.

    Nasıl?

    Örneğin, anahtar kelimeniz ‘erkek koşu ayakkabıları’ ise, UberSuggest ‘erkek koşu ayakkabıları a’, ‘erkek koşu ayakkabıları b’ gösterirken KeywordTool.io ‘a erkek koşu ayakkabıları’, ‘b erkek koşu ayakkabıları’ vb. gösterecektir. Sonuç olarak KeywordTool.io’dan Ubersuggest’ten daha fazla öneri alacaksınız.

  7. Ad words ve SEO Permutasyon Üreticisi

    Anahtar kelime çıkmazında mısınız? Daha fazla anahtar kelime fikrine ihtiyacınız mı var? İşte size bir araç.

    Bu araç siteniz, pazarlama stratejiniz ve SEO hedeflerinizle uyumlu anahtar kelimeler aramanıza yardımcı olacak. Yaratıcı olmanıza izin verecek. Üç kutunun her birine anahtar kelimeler girin, 'permutasyon üret’e tıklayın ve aracın çalışmasını izleyin.

    Alacağınız sonuçların bazıları mantıklı olmasa da, bu araç size kaçırdığınız veya gözden kaçırdığınız bazı anahtar kelime fikirlerini gösterecek.

  8. Word Tracker Scout

    Listeyi dolduracak başka bir araç mı? Hayır.

    Aslında, bu dikkat etmeniz gereken araçlardan biri. Rakiplerinizin sizi nasıl geride bıraktığını merak ediyor muydunuz? Word tracker scout rakiplerinizi takip etmenize ve sıralama yaptıkları kelimeleri keşfetmenize yardımcı olacak.

    Ve dahası var…

    Rakibinizin web sitesini ziyaret edip anahtar kelime veri madenciliği yapmanıza gerek yok. Word tracker scout Chrome uzantısı olarak geliyor. Kurduktan sonra, sadece rakibinizin web sitesine gitmeniz, içeriğin üzerine gelmeniz ve sonra ‘W’ düğmesine basmanız yeterli.

    Rakiplerinizin sıralama yaptığı tüm anahtar kelimeleri gösterecek ve ayrıca yüksek performans ölçümlerine erişim sağlayacak. Tüm bunlarla artık rakiplerinizden çok önde olacaksınız.

    Dürüst olmak gerekirse, bu listeye girmeyen çok fazla ücretsiz anahtar kelime araştırma aracı var. Bu onların hiç önemli olmadığı anlamına gelmiyor. Aslında, Google webmaster tools, Keyword In, Bing Webmaster Tools (Bing’in Google’ın anahtar kelime planlayıcısına cevabı), Keyword Spy ve SpyFu gibi diğer harika araçları kontrol etmeyi unutmayın.

    Muhtemelen iyi şeylerin bedava gelmediğini duydunuz. Bu doğru. İşte bazı ücretli anahtar kelime araçları:

  9. SEM Rush

    SEM rush İnternet pazarlamacıları ve Girişimciler tarafından en iyi anahtar kelime araştırma aracı olarak kabul ediliyor. Semrush’ın her kuruşuna değdiğini söylemek güvenli. Ve itibarını göz önünde bulundurarak, denemeniz gerekir.

    Endüstriniz ve şirketinizle eşleşen uzun kuyruk anahtar kelimeleri üretmenize yardımcı olacak zengin özellikleri var. Arama çubuğuna bir anahtar kelime girdikten sonra aşağıdakiler gelecek:

    • Trend
    • CPC dağılımı
    • Ücretli arama
    • Organik arama

    Ancak, en çok dikkat etmeniz gereken kısım ilgili anahtar kelime bölümü. Bu araçlar ayrıca rakiplerinizin sıralama yaptığı anahtar kelimeleri ortaya çıkaracak ve size rakibinize karşı avantaj sağlayacak.

  10. Long Tail Pro

    Bahsettiğimiz gibi, uzun kuyruk anahtar kelimeler daha az rekabetçi ve tüm SEO çabalarında hayati önem taşıyor. Sadece isme bakarak bu aracın ne yaptığını tahmin edebilirsiniz. Sıralamalarınızı olumlu etkileyecek uzun kuyruk anahtar kelimeleri bulmak için kullanabilirsiniz.

    Long tail pro’nun harika olan yanı anahtar kelime aramalarınıza not eklemenize izin vermesi. Bu şekilde fikirleri not edebilir ve gelecekte kolayca takip edebilirsiniz. Geniş kullanıcı tabanını göz önünde bulundurarak, Long tail pro kullanılmayan uzun kuyruk anahtar kelimeleri keşfetmek için en iyi araçlardan biri olduğunu kanıtlamış.

    Mozpro, Market Samurai, Ahrefs ve SpyFu gibi başka ücretli anahtar kelime araçları da var.

    Gördüğünüz gibi anahtar kelime araştırması yapmak çok basit ama ciddi olarak sıralama yapmak ve rakiplerinizi geride bırakmak istiyorsanız çok önemli. Çok basit olmasına rağmen hedef kitlenizin ne istediğini anlamanıza yardımcı olmak için oynadığı önemli rolü göz ardı edemezsiniz.

    Ve bu anahtar kelime araçlarının yardımıyla doğru anahtar kelimeleri bulacak ve böylece SEO başarınızı doğrudan etkileyeceksiniz. Son olarak, tüm bu araçları denemeniz ve sizin için en iyi çalışanı seçmeniz gerekir (ücretli olanları bile).