SEO İçin Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır?

SEO İçin Anahtar Kelime Araştırması Nasıl Yapılır

Anahtar kelimelerin web sitenizi oluşturabileceğini veya bozabileceğini muhtemelen duymuşsunuzdur. Bu doğru!

Basitçe, anahtar kelimeler ve SEO aynı madalyonun iki yüzüdür. Anahtar kelimeler olmadan SEO olmayacağını söylerseniz abartmış olmazsınız. Aslında, Google’ın çalkalamaya devam ettiği tüm algoritma güncellemelerine rağmen, anahtar kelime araştırma ihtiyacı alakalı kaldı.

Bu nedenle, doğru anahtar kelimeler ve bunları bulmak için iyi bir strateji ile sitenizin arama sonuçlarının ilk sayfalarına çok hızlı bir şekilde atlamasını izleyeceksiniz. Sonuç olarak, siteniz daha fazla trafik alacaktır. Daha fazla trafik, daha fazla potansiyel müşteri ve daha fazla satış anlamına gelir.

Öyleyse, hemen bir anahtar kelime aracı mı almalısınız? Hayır. Çok hızlı değil. Görüyorsunuz, çoğu insan anahtar kelimeleri araştırmak için anahtar kelime araçlarına güveniyor ve rakipleriyle aynı anahtar kelimelerle sonuçlanıyor. Aynı hatayı başkaları yapmayın.

Şimdi, içeri girelim.

İlk olarak, Niş Konular’ı bulmanız gerekecek. Bunlar, işletmenizle yakından ilgili konulardır. Müşterilerinizin önemsediği ve arama çubuğuna yazması muhtemel konular. Örneğin, bir spor ayakkabı işletmesi yürütüyorsanız, spor ayakkabılarla ilgilenen biri şunları arayabilir:

  • Rahat ayakkabılar nereden alınır
  • Hangi ayakkabılar yaz için en iyisidir
  • Ayakkabılardaki kötü koku nasıl giderilir
  • Havalı adam gibi giyinmek nasıl
  • Oğlumun doğum günü için ne ayakkabı almalı

Görmek? Bu aramaların her biri kendi açısından farklıdır ancak işletmenizle yakından ilgilidir.

Niş konuları nasıl ortaya çıkaracaksınız? İşte nasıl:

Niş Konuları Beyin Fırtınası

İşletmeniz hakkında bildiklerinize dayalı olarak alakalı konular bularak başlayabilirsiniz. Yeterince uzun süredir buralardaysanız, bunlar muhtemelen sık sık yazdığınız konulardır. Veya potansiyel müşterilerinizin arama olasılığı en yüksek olan şey.

Bu şekilde kafadan 5-10 Niş Konu bulabileceksiniz. Gelecekte kolayca izleyebilmeniz için Google veya Word belgelerine ihtiyacınız olabilir.

Kendinizi müşterinizin yerine koymayı da deneyebilirsiniz. Ve hedef müşterinizin düşündüğü şekilde düşünmeyi deneyin: Arzuları veya acı noktaları nelerdir? Bunun için alıcı kişisi denilen şeye ihtiyacınız olacak. Bir alıcı kişiliği, müşterinizin kafasına girmenize ve aksi takdirde kaçırmış olabileceğiniz konuları bulmanıza yardımcı olur. Bir alıcı kişiliği oluştururken aşağıdakileri ekleyin:

  • Yaş
  • Cinsiyet
  • Ortalama Gelir
  • Mücadele ettikleri şey
  • Hobiler
  • Hedefler
  • Davranış
  • Değerler

Alıcı kişilikleri bir endüstriden diğerine değişebilir. Bu nedenle, sektörünüze uygun bir alıcı kişiliği oluşturmanızı öneririz. Ayrıca, müşterilerinizin nerede takıldıklarını kontrol ederek ilgilendikleri niş konuları da belirleyebilirsiniz.

Sana tamamen dürüst olabilir miyim? Müşterilerinizin takıldığı yerlere bakarak onları tam anlamıyla takip edeceksiniz (ama iyi bir şekilde). Onlarla etkileşime girecek ve nasıl konuştuklarını (dillerini) bileceksiniz. Ayrıca, yazarken artık onlarla daha kolay sohbet edebileceksiniz.

Şimdi merak ediyorsunuz: Müşterileriniz muhtemelen nerede takılıyor? Bu iki yere göz atın – çevrimiçi forumlar ve Reddit.

  • Çevrimiçi Forumlar

Çevrimiçi forumlar, müşteriniz hakkında zengin bir içgörü oluşturmanıza yardımcı olabilecek zengin bir altın madenidir. Bunlar, farklı konuları kapsayan çevrimiçi birçok forumdur, bu nedenle ilgili olanları bulmak biraz zor olacaktır. Samanlıkta iğne aramak gibi.

İşte burada Google devreye giriyor. Google arama operatörlerinin yardımıyla aşağıdaki gibi komut dizileri oluşturabilirsiniz (tatmin edici sonuçlar elde edene kadar bunlarla oynayın):

  • “anahtar kelime” + “forum”
  • “anahtar kelime” + “forumlar”
  • “anahtar kelime” + “tahta”
  • “anahtar kelime” + “tartışmalar” (bu, forumlardan ve Soru-Cevap sitelerinden sonuçları getirecektir)

“Anahtar kelimeyi” hedef anahtar kelimenizle değiştirmeyi unutmayın. Daha önce bahsettiğimiz spor ayakkabı işini örnek alırsak müşterileriniz büyük ihtimalle basketbolseverler olacaktır. Bu nedenle, aşağıdakileri aşağıdakilere yazacaksınız:

  • " NBA" + “forum”
  • “Basketbol” + “forum”
  • “NBA” + “panolar”

Bak bu kadar basit.

  • Reddit

Hedef müşterinizin Reddit’te takılma olasılığı nedir? Tahmin edebileceğinizden daha fazla.

Reddit ilk bakışta karmaşık görünebilir ama bu sizi korkutmasın. Alt redditlerden oluşur - kendilerini belirli bir konuyla tanımlayan küçük topluluklar. Bu alt redditlerde insanlar (aboneler) gönderileri ve söz konusu alt reddit ile ilgili bağlantıları gönderebilir, yorum yapabilir, oy verebilir veya oy verebilir.

Reddit’e gidin ve hedef anahtar kelimenizi arama çubuğuna yazın. Ardından, hedef müşterinizin takılma olasılığı yüksek bir alt reddit seçin. Ardından, “ilgili alt reddit” bağlantılarını takip ederek daha küçük ve daha spesifik alt dizinlere daraltın. Sadece çok fazla yorumla dikkat etmeyi unutmayın.

Anahtar kelimeler

Artık Niş Konularınızdan memnun olduğunuza göre, ihtiyacınız olan anahtar kelimeleri belirlemeye devam edebilirsiniz.

Backlinko’dan Brian Dean’e göre, Anahtar Kelimeler üç kategoriye ayrılır:

  • Baş anahtar kelimeler
  • Gövde anahtar kelimeleri
  • Kuyruk anahtar kelimeler (Uzun kuyruk anahtar kelimeler)

Baş anahtar kelimeler

Çoğunlukla, bunlar tek kelimelik anahtar kelimelerdir. Çok fazla arama hacmi üretirler ve en yüksek rekabete sahiptirler. Örneğin, ‘Oteller’ için arama yapan bir müşteri şunları arıyor olabilir: çevrimiçi rezervasyonlar, kelimenin tanımı veya seyahat şirketleri. Kullanıcının ne aradığı net olmadığı için, head anahtar kelimeleri iyi dönüşüm sağlamaz.

Gövde Anahtar Kelimeleri

Bunlar genellikle ana anahtar kelimelerden daha spesifik olan 2-3 kelimelik ifadelerdir. Ayda en az 2.000 arama üretiyorlar (ki bu çok iyi). " Turist Otelleri" body anahtar kelimesine iyi bir örnek olabilir. Gövde anahtar kelimeleri, baş anahtar kelimelerden daha az rekabete sahip olsa da, yine de çok rekabetçidirler.

Kuyruk Anahtar Kelimeleri

SEO dünyasında, kuyruk anahtar kelimelere genellikle uzun kuyruk anahtar kelimeler denir. 4+ kelime öbeğidir ve genellikle diğer anahtar kelimelere kıyasla daha belirgindir. Ve ayda 100-1000 arama alıyorlar. “Turist Oteller için online rezervasyonlar” ifadesi buna iyi bir örnek olabilir. Gördüğünüz gibi çok spesifik ve tüm kullanıcı amacını açıkça ortaya koyuyor. Uzun kuyruklu anahtar kelimeler, aramaların çoğunu oluştursa da, tek tek fazla trafik almazlar.

Baş ve gövde anahtar kelimelerinin aksine, uzun kuyruk anahtar kelimelerin sıralaması daha kolaydır ve rekabeti çok düşüktür. Ancak, ciddi bir şekilde sıralamak istiyorsanız, tek bir uzun kuyruklu anahtar kelimeye göre hazırlanmış çok sayıda makale çıkarmanız gerekebilir. Bunu yaparak kendinizi Google Panda cezası riskine atıyor olabileceğinizden bahsetmiyorum bile.

Bu nedenle, muhtemelen enerjinizin ve paranızın çoğunu gövde anahtar kelimelerine harcamalı ve doğal olarak oraya buraya biraz uzun kuyruklu anahtar kelimeler serpmelisiniz.

Şimdi, bir sonraki adımda hangi anahtar kelimeleri seçeceğinize göre, anahtar kelime araştırması için en iyi stratejiyi bulmaktır. Anahtar kelime araştırmasının tek seferlik bir şey olmadığını unutmayın. Bunu yapmaya devam etmelisin ya da bunun için ceza ile hedef kitlenle ve Google ile temasını kaybetmelisin.

Bu kadar çok anahtar kelimeyi nasıl bulmalısınız? Endişelenmeyin, bunlar tam da bunu yapmanıza yardımcı olacak şekilde uyarlanmış araçlardır.

Anahtar kelime önerme veya anahtar kelime araştırma araçlarını girin. Bu araçlar, daha az rekabetçi ve kullanılmayan anahtar kelimeleri çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Bazı araçlar ücretlidir ve diğerleri ücretsizdir.

Ücretsiz araçlarla başlayalım.

** Dikkat Etmeniz Gereken 8 Ücretsiz Anahtar Kelime Aracı**

Başlığın dediği gibi tamamen ücretsizdirler. Tek ihtiyacınız olan hedef anahtar kelimelerinizi girmek ve araçların sizin için sihri yapmasına izin vermek. Aşağıda göreceğimiz gibi biraz çalışmanız gerekebilir.

  1. Google Anahtar Kelime Planlayıcı

    Eskiden Google anahtar kelime Aracı olarak bilinen bu, muhtemelen piyasadaki en iyi ücretsiz araçtır. Kaynaktan - arama tanrılarından - Google’dan başka nereye bakmak daha iyidir?

    Büyük olasılıkla sıralamaya çalıştığınız arama motoru olan Google’dan doğrudan veri destekli bilgileri almanıza yardımcı olacaktır. Bu bilgilerle donanmış olarak, SEO çabalarınızın başarısıyla doğrudan sonuçlanacak bilinçli kararlar verebileceksiniz.

    Google Adwords reklamverenleri düşünülerek tasarlandığından, bu araca erişmek için bir Google Adwords hesabınızın olması gerekir. Bunu akılda tutarak, tek ihtiyacınız olan Google Adwords’e gitmek ve bir hesap oluşturmak. Sadece birkaç dakika sürecek.

    Bir hesap oluşturduktan sonra giriş yapın ve anahtar kelime planlayıcıyı bulun. Genellikle İngiliz anahtarı simgesinde bulunur. Ardından, yeni anahtar kelimeler bulmak için arama çubuğuna gidin. Anahtar kelimenizi yazın ve araçlar sizin için anahtar kelime fikirleri tükürmeye başlayacaktır.

    Bu ilginç değil mi?

    Ayrıca, arama çubuğuna bağlantı yerleştirebilir ve rakiplerinizin hangi anahtar kelimeleri hedeflediğini gözetleyebilirsiniz. Araçlar, anahtar kelime fikirleriyle birlikte aşağıdakileri de sağlayacaktır:

    • Ortalama aylık aramalar
    • Yarışma
    • Reklam gösterim payı (Reklam kelimeleri için)
    • Sayfanın üstü teklifi (Reklam kelimeleri için)

    Gördüğünüz gibi, bu araçla asla yanlış gidemezsiniz. Ancak, beraberinde gelen tüm övgülere rağmen, Google anahtar kelime planlayıcının (sizin açınızdan) büyük bir geri dönüşü vardır. Rakiplerinize ve diğer herkese verdiği aynı anahtar kelimeyi size verecektir.

  2. Soolve.com’u kullanın

    Bazı insanlar Soolve’u oradaki en cömert araç olarak görür. Birkaç kaynağı destekleyen Google anahtar kelime planlayıcısının aksine, Soolve size YouTube, Google Suggest, Amazon, Wikipedia, Bing, Yahoo ve Answers.com dahil olmak üzere çeşitli kaynaklardan sonuçlar alacaktır. Sonuç olarak, tüm farklı platformlardan kullanıcının amacına ilişkin bir genel bakışa sahip olacaksınız. Size rekabetin gözden kaçırdığı, henüz keşfedilmemiş sonuçlar verecektir.

    Kulağa hoş geliyor, değil mi?

    Pekala, öyle. Soolve.com’a gidin ve çok spesifik olmayan bir anahtar kelime yazın. Soolve daha sonra yukarıdaki tüm web sitelerinden otomatik olarak sonuçlar üretecektir. Sonuçlardan memnun kaldığınızda, indirme simgesine tıklayarak bir CSV dosyası olarak indirebilirsiniz.

  3. Halkın Yanıtından Soruya Dayalı Anahtar Kelimeleri Alın

    Araçların sorular hakkında her şeyi söylediği gibi, ancak onları yanıtlamak yerine sizin için sorular üretecektir. İnsanların anahtar kelimeniz veya konunuz hakkında sorma eğiliminde olduklarına dayalı olarak sorular üretecektir. Soruları ağaç benzeri bir şekilde haritalaması açısından biz benzersiziz – anahtar kelimeniz ağaç ve sorular dallarda.

    Herkese cevap vermek için gidin, anahtar kelimenizi yazın ve 'Soruları Al’ı tıklayın. Şunları içeren ifadelerle başlayan sorular alacaksınız: olacak, olabilir, kim, nerede, neden, ne, ne zaman, nasıl, ve hangileri. Örneğin, siz Bir spor ayakkabı işletmesi işletiyor; Cevap Kamuoyuna şu tür sorular sorulacak:

    • Spor ayakkabılar iş için gündelik mi?
    • Spor ayakkabılar kurutucuda küçülür mü?
    • 2018’de hangi spor ayakkabı satın alınır?
    • Spor ayakkabı nerede satılır?
    • Spor ayakkabı nasıl bağcıklı?
    • Hangi spor ayakkabılar vegan?

    Yukarıdaki sonuçlara bakarak soruların dilbilgisi açısından doğru olmayabileceğini görebilirsiniz. Bazıları ise ‘Hangi spor ayakkabılar vegandır?’ gibi hissetmeyebilir. Bu nedenle, size en uygun olanı seçmek için biraz zaman ayırmaya hazırlanmalısınız.

  4. Google İlişkilendir

    Google bir kez daha hediyelerle geliyor. Onlara çok şey borçluyuz. Şimdi, alete geç.

    Bil bakalım ne oldu? size yakından alakalı anahtar kelimeleri gösteren bir araç değildir. Sadece aşağıya bakın.

    Google korelasyon, birlikte aranan anahtar kelimeleri bulmanıza yardımcı olacak, az bilinen ve genellikle değeri bilinmeyen bir araçtır. Büyük bir anahtar kelime listesi oluştururken oldukça faydalı olabilir. Veya bir anahtar kelime rutinindeyken.

  5. UberÖneri

    Google Suggest’ten bilgi alması açısından Soolve’a benzer. Ancak, ubersuggest biraz daha ileri gider ve daha fazla anahtar kelime önerisi sunar.

    Alfabedeki A’dan Z’ye harfleri alır ve anahtar kelimelerinizden sonra yerleştirir ve ardından birçok anahtar kelime önerisi üretir. Hepsi mantıklı olmayacak, ancak birkaçı olacak. SEO ihtiyaçlarınıza uyanlara bağlı kalın.

  6. KeywordTool.io

    Bu, uzun kuyruklu anahtar kelimeler oluşturmak için başka bir mükemmel araçtır.

    Her ikisi de Soolve gibi Google’ın önerdiği bilgileri almaları bakımından UberSuggest’e oldukça benzer. Ancak, UberSuggest ve Soolve’den farklı olarak KeywordTool.io, girdiğiniz anahtar kelimenin önüne ve arkasına A’dan Z’ye alfabede belirli bir karakter ekler.

    Nasıl?

    Örneğin, anahtar kelimeniz ‘erkek koşu ayakkabısı’ ise, Uber Offer ‘erkek koşu ayakkabısı a’, 'erkek koşu ayakkabısı b’yi gösterirken KeywordTool.io ‘a erkek koşu ayakkabısı’, ‘b erkek koşu ayakkabısı’ vb. gösterir. Ubersuggest yerine KeywordTool.io’dan daha fazla öneri alacaksınız.

  7. Reklam kelimeleri ve SEO Permütasyon Oluşturucu

    Bir anahtar kelime rutininiz mi var? Daha fazla anahtar kelime fikrine mi ihtiyacınız var? İşte size bir araç.

    Bu araç, sitenize, pazarlama stratejinize ve SEO hedeflerinize uygun anahtar kelimeleri aramanıza yardımcı olacaktır. Yaratıcı olmanızı sağlayacaktır. Üç kutunun her birine anahtar kelimeleri girin ve 'permütasyon oluştur’u tıklayın ve aracı çalışırken izleyin.

    Alacağınız sonuçlardan bazıları mantıklı olmasa da, bu araç size gözden kaçırmış veya gözden kaçırmış olabileceğiniz bazı anahtar kelime fikirlerini gösterecektir.

  8. Kelime İzleyici İzci

    Listeyi doldurmak için başka bir araç? Numara.

    Aslında bu, dikkat etmeniz gereken araçlardan biridir. Rakiplerinizin sizi nasıl geride bıraktığını merak ediyor musunuz? Kelime izci izci, rakiplerinizi takip etmenize ve sıraladıkları kelimeleri keşfetmenize yardımcı olacaktır.

    Ve dahası var…

    Rakibinizin web sitesini ziyaret etmeniz ve anahtar kelime verisi aramanız gerekmez. Kelime izci izci bir krom uzantısı olarak gelir. Yükledikten sonra, rakibinizin web sitesine gitmeniz, içeriğin üzerine gelmeniz ve ardından ‘W’ düğmesine basmanız yeterlidir.

    Rakiplerinizin sıraladığı tüm anahtar kelimeleri gösterecek ve ayrıca yüksek performans ölçümlerine erişmenizi sağlayacaktır. Tüm bunlarla artık rakiplerimizin çok önünde olacaksınız.

    Dürüst olmak gerekirse, bu listeye giremeyen çok sayıda ücretsiz anahtar kelime araştırma aracı var. Bu onların hiç önemli olmadığı anlamına gelmez. Aslında, Google web yöneticisi araçları, Anahtar Kelime Girişi, Bing Web Yöneticisi Araçları (Google’ın anahtar kelime planlayıcısına Bing’in yanıtı, Anahtar Kelime Casusu ve SpyFu gibi) gibi diğer harika araçlara da göz atmayı unutmayın.

    Muhtemelen iyi şeylerin bedavaya gelmediğini duymuşsundur. Bu doğru. İşte bazı ücretli anahtar kelime araçları:

  9. SEM Rush

    SEM acele, İnternet pazarlamacıları ve Girişimciler tarafından en iyi anahtar kelime araştırma aracı olarak kabul edilir. Semrush’un her kuruşuna değer olduğunu söylemek güvenli. Ve itibarını göz önünde bulundurarak, denemelisiniz.

    Sektörünüz ve şirketinizle eşleşen uzun kuyruklu anahtar kelimeler oluşturmanıza yardımcı olacak zengin özelliklere sahiptir. Arama çubuğuna bir anahtar kelime girdiğinizde aşağıdakiler gelecektir:

    • Akım
    • TBM dağıtımı
    • Ücretli arama
    • Organik arama

    Ancak en çok dikkat etmeniz gereken kısım ilgili anahtar kelime bölümüdür. Bu araçlar ayrıca rakiplerinizin sıraladığı anahtar kelimeleri ortaya çıkaracak ve sizi rakiplerinize karşı önde başlatacaktır.

  10. Uzun Kuyruk Pro

    Bahsettiğimiz gibi, uzun kuyruk anahtar kelimeler daha az rekabetçi ve tüm SEO çalışmaları için hayati önem taşıyor. Sadece isme bakarak bu aracın ne yaptığını tahmin edebilirsiniz. Sıralamanızı olumlu yönde etkileyecek uzun kuyruklu anahtar kelimeler bulmak için kullanabilirsiniz.

    Long tail pro ile ilgili en güzel şey, anahtar kelime aramalarınıza notlar eklemenize izin vermesidir. Bu şekilde fikirleri not edebilir ve gelecekte kolayca takip edebilirsiniz. Geniş kullanıcı tabanı göz önüne alındığında, Long tailor, kullanılmayan uzun kuyruklu anahtar kelimeleri keşfetmek için en iyi araçlardan biri olduğunu kanıtlamıştır.

    Mozpro, Market Samurai, Ahrefs ve SpyFu gibi başka ücretli anahtar kelime araçları da vardır.

    Gördüğünüz gibi, anahtar kelime araştırması yapmak çok basit ama ciddi olarak rakiplerinizi geride bırakmak istiyorsanız çok önemlidir. Çok basit olmasına rağmen, hedef kitlenizin ne istediğini anlamanıza yardımcı olmak için oynadığı önemli rolü göz ardı edemezsiniz.

    Ve bu anahtar kelime araçlarının yardımıyla, doğru anahtar kelimeleri bularak SEO başarınızı doğrudan etkilersiniz. Son olarak, tüm bu araçları denemeli ve sizin için en uygun olanı (ücretli olanları bile) seçmelisiniz.