Seri Şikayetçi Yönetimi 101

Farklı türde müşteriler vardır ve bir süredir bu işte olduğunuz göz önüne alındığında, hepsi olmasa da çoğuyla tanışırsınız. Bununla birlikte, bir tür müşteri, hepsinden daha sinir bozucu olanıdır ve bir sebepten dolayı “seri şikayetçiler” olarak adlandırılırlar. Ne yaparsan yap, şikayet edecek bir şey bulurlar. Ve en kötü kısmı? Onlar müşteri ve siz HALA onların şikayetleriyle uğraşmak zorundasınız!

Dürüst ol. Onları görmezden gelmek istediğini biliyorsun. Ancak şikayetlerle uğraşmak işin sadece ekşi bir parçası. Tabii ki, bunu doğru yapmanın yolları var. Seri şikayetçileri ele almak zor olabilir, ancak yapılabilir. Bir dereceye kadar elbette. Sana bazı ipuçları vereyim.

  • Onlara hızlı bir kazanç sağlayın - Seri şikâyetçiler zamanınızı YAŞAYACAKTIR. Çoğu zaman, şikayet etmeleri saatler sürer. Bunun için en iyi çözüm, onlara istediklerini vermek olacaktır. Size çok pahalıya mal olmayacağı sürece, onlarla bir anlaşmazlık için çok fazla zaman harcamaktansa, sadece kazanmalarına izin vermek daha iyidir.
  • Anlama uzun bir yol kat eder - Evet, hemen hemen her şeyden şikayet ettikleri doğrudur. Ancak bazı endişeler geçerli olduğundan dinlemeye çalışın. Neden şikayet ettiklerini anlayın ve not almaya çalışın. Geri bildirim, gelecekte bu karşılaşmalardan kaçınmanıza yardımcı olabilir.
  • Hazırlıklı olmakta fayda var - İşleri daha iyi halletmek için ekibiniz seri şikâyetçilerin kim olduğunu bilmelidir. Hangi müşterilerin çok şikayet ettiğini bilmelerini sağlayın ve müşteri mağazaya girer girmez savaşa hazır olmaları gerekir.
  • Herkesi memnun edemezsiniz - Ek olarak, bazı insanlar memnun olmayı REDDEDER. Şeyleri tartın. Müşteriyi kazanmaya çalışmanın buna değip değmeyeceğini kendinize sorun. Bunu yapmak mümkün değilse, kendinizi çok fazla hırpalamayın.
  • İyi kurtuluş - Vazgeçmek ve yenilgiyi kabul etmek çok farklı iki şeydir. Yukarıdaki tüm ipuçları işe yaramazsa ve müşteri büyük değilse, onları bırakmayı düşünebilirsiniz. Annemin her zaman dediği gibi, “Parayı geri kazanabilirsin ama kaybettiğin zamanı geri alamazsın.” Bu ve tabii ki neden oldukları stres. Buna değip değmeyeceğine karar vermelisin çünkü herkes değil.

Bu gibi müşterilerle olan deneyiminizi bizimle paylaşın ve durumla nasıl başa çıktığınızı bize anlatın. Aşağıda bize bir yorum yapın.