SOSYAL MEDYA HABERLERİ NEDİR?

Sosyal medyanın günlük hayatımız üzerindeki sürekli etkisi ile, işimizi her düzeyde yürütürken kullandığımız yöntemleri geri dönülmez bir şekilde değiştiriyor. Daha doğrusu, pazarlamanın çehresini alıştığımızdan değiştirdi ve etkin bir şekilde yeni iş kaynakları yarattı.

Sosyal medyanın basın bülteni üzerindeki etkilerine, karmaşık bir sayısız süreç haline gelen bir metin yazarı işinin ayrılmaz bir parçası olan, yalnızca gerçeklerle dolu üçüncü bir adam açıklaması oluşturmanın sıkıcı süreçlerine biraz vurgu yapalım. Bu, sosyal medya haber bülteni ile ilgili.

Sosyal Medya Haber Bülteni ile Geleneksel Basın Bülteni arasında büyük bir fark var mı?

Kesinlikle! Her ikisinin de halka önemli, manşet haberlerini sundukları bir haber değil, ama burada bitiyor. Farklılıkları açısından pek uygun olmayan bir karşılaştırma, düzenli olarak antrenmana giden sıradan bir adam ve steroidlerle yaşayan ve bir dağın altından çıkmak için bench press yapabilen hulk. Tüm mega kaslı ve gergin cilde sahip olan adam, sosyal medya basın bülteni.

SHIFT iletişim müdürü ve sosyal medya basın bülteninin arkasındaki beyin olan Todd Defren, onu (sosyal medya basın bülteni) çevrimiçi medya temsilcilerine hitap edecek ve cezbedecek şekilde tasarladı. Sosyal medya ile ilgili tüm araçları ellerinde tutar ve anlaşılır, web dostu bir format oluşturur.

Tıpkı Geleneksel sürümde olduğu gibi, genellikle tek cümleyle bir başlık ve kısa bir özet ile başlar. Ayrıca şu şekilde başlar;

  • İlginç resimler
  • Muhabirlerin gerekli bilgileri bulmak için gereksiz içeriği araştırdığı uzun makalelerin aksine madde işareti biçiminde kısa noktalar.
  • Şirketler için sosyal medya hesaplarına, bilgi kaynaklarına ve bloglara yönlendiren web sitesi bağlantıları.
  • Sürümün paylaşım seçeneklerine kolay erişim.
  • Hızlı erişim için YouTube'da gömülü videolar.

Sosyal medya haber bülteninin herhangi bir dezavantajı var mı?

Kendi bakış açıma göre, bariz dezavantaj, sosyal medya yayınlarının geleneksel yayınların yerini alma konusundaki beceriksizliğidir; bunu neden söylediğimi sorabilirsiniz. Bunu söylüyorum çünkü;

  • İstediğiniz sayıda matbaa alabilmeniz için yine de geleneksel satış noktalarına ulaşmanız şart. Bunun tipik bir örneği, yerel gazetede yer almak istediğinizde; düzenli bir sürüm göndermeniz gerekir.
  • Basın bülteni yapan birçok site yalnızca geleneksel bültenleri kabul edecektir. Bu, orada görünmeyi ve bağlantıların teslim için standart bir yayının bileşimine tabi olmasını sağlar.

Herhangi bir beceriksizliğin bittiği yer burasıdır. Yukarıda listelenenlerin dışında, bir sosyal medya bülteni oluşturmak, işletmeniz için tam da ihtiyacınız olan şey olan maruz kalmanızı artıracaktır.