Ziyaretçilerin Web Sitenize Geldiklerinde Sordukları 4 Soru

Merak insanları internete yönlendirir. Çevrimiçi olduklarında, insanlar genellikle bir şeyler bilmek ister. Sorularla web sitelerine yönlendirilirler ve cevap bulana kadar devam edecekler. Şimdi, ziyaretçilerin yanıtlar için rakiplerin sitelerine bakmalarını istemeyiz, değil mi? Doğru!

Ziyaretçileri web sitenizde tutmak için, onların sorularının ele alınması çok önemlidir. Spesifik ihtiyaçları ile ilgili sorular dışında, ziyaretçilerin bilinçli ya da bilinçsiz olarak sahip oldukları genellikle sadece 4 basit soru vardır. Neyi, kim, nasıl ve nerede tartışalım.

  1. Ne? - Daha açık olmak gerekirse, aradıkları şey. Bu soru, web sitelerini kontrol ederken en önemli olduğu için ilk sırada yer alır. Bu durumda ilk izlenimler önemlidir, çünkü bugünlerde insanlar ihtiyaç duydukları bir şey için bir web sitesinde araştırma yapacak kadar sabırlı değiller. Bunun yerine, onlara hemen neye ihtiyaçları olduğunu gösterin. İhtiyaç duydukları şeye sahip olduğunuzu biliyorlarsa, başka bir yere gitmeleri için fazla bir sebep olmamalıdır.
  2. Kim? - İnsanlar güvenilir olup olmadığınızı bilmek ister ve bu, gerçek hayatta olduğu kadar çevrimiçi ortamda da geçerlidir. Hizmetleriniz dışında, sitenizin herhangi bir yerindeki müşterilerden gelen güzel sözler eklemek isteyebilirsiniz. İyi tasarım ve içerik, web sitenizin güvenilir ve meşru görünmesini sağlamak için de çok önemlidir. Şirket bilgileri ve iletişim bilgileri de yardımcı olur!
  3. Nasıl? - İlgili bir konuda, insanlar kiminle iş yaptıkları hakkında daha fazla bilgi edinmek ister. Kendinize, ziyaretçilerinizin sizi nasıl daha iyi tanıyabileceğini sorun. Şirketinizin ve hizmetlerinizin ne hakkında olduğunu belirtebileceğiniz bir “Hakkımızda” sayfası oluşturarak sizin hakkınızda daha fazla bilgi edinmelerini sağlayın.
  4. Nerede? - Sizinle iletişime geçmek isterlerse, bunu nerede yapacaklarını bilmeleri gerekir. Açık bir “Bize Ulaşın” sayfası, özellikle müşteri hizmetleri alanında web sitenizde harikalar yaratacaktır. İletişim sayfanıza bir e-posta adresi ve telefon numarası vererek bunu basit tutun, ancak müşterinizin rahatlığı için çevrimiçi bir form da deneyebilirsiniz.

Peki ya sen? Bir web sitesindeyken yanıtlanmasını istediğiniz başka bir şey var mı?