Nasıl yardım edebiliriz?

HTTP 500 hataları (dahili sunucu hatası) nasıl araştırılır ve düzeltilir?

Julian Lister
Tarafından yazılmıştır
Julian Lister

HTTP 500 hataları veya Dahili Sunucu Hataları genellikle .htaccess dosyalarındaki sorunlardan veya eksik PHP eklentilerinden kaynaklanır.

Bu yazıda, bu sorunları çözmek için atmanız gereken adımları açıklayacağız.

İlk olarak, genel 500 hatasının altında yatan hataları belirlememiz gerekiyor.

cPanel ve WordPress, günlük dosyalarını 2 farklı konumda tutar. Önce cPanel log dosyasını kontrol edelim.

  1. Alanınız (WHM değil) için cPanel’e giriş yapmak için bu videoyu izleyin: WHM aracılığıyla cPanel hesabıma nasıl giriş yapabilirim?
  2. Ardından hata günlüğünüzü kontrol etmek için cPanel’deki “hatalar” öğesine tıklayın.
  3. Yukarıdaki sayfa boşsa veya yakın zamanda herhangi bir hata yoksa, şimdi WordPress hata dosyasını kontrol etmeliyiz:
  4. Yukarıdaki adımları takip ederek cPanel hesabına giriş yapıyoruz. Dosya Yöneticisi öğesini tıklayın.
  5. www dizinine veya public_html dizinine gidin.
  6. error.log dosyasını orada bulabilmeniz gerekir.
  7. Dosyayı indirin ve hataları kontrol edin.
Info

Hata, eksik bir PHP modülünden kaynaklanıyorsa, bilgi bankası koleksiyonumuzdaki diğer makaleleri takip ederek eksik modülü kolayca etkinleştirebilirsiniz. Aşağıdakileri içerir:

  1. Yukarıdakilerin hiçbiri yardımcı olmazsa, .htaccess dosyanızı .htaccess.bk olarak yeniden adlandırın ve web sitenize erişip erişemediğinize bakın.
  2. Bunların hiçbiri yardımcı olmazsa, lütfen bir bilet açın ve mümkün olduğunca fazla arka plan bilgisi sağlayın. Sorunu zamanında çözmenize yardımcı olacağız.