Skip to content

Onarım Rehberi

Phpinfo sayfası nasıl oluşturulur?

Bir phpinfo sayfası, web site/alan php'niz için bütün php ayarlarını ve etkinleştirilmiş modülleri gösterir ve onarım için oldukça kullanışlıdır.

Adımlar

  1. cPanel'inize giriş yapın. (bu sizin alan cPanel'inizdir whm hesabınız değil)
  2. Dosya Yöneticinizi açın.
  3. Çalıştığınız rehber dizinine gidin. Bu önemlidir çünkü aslında her bir dosya farklı php ayarlarına sahip olarak kurulabilir. Bu örnekte, ana alanımız için php ayarlarını görüntülüyoruz, bu yüzden public_html dosyasına gidiyoruz.
  4. Üst menüde, Yeni Dosya 'ya tıklayın.
  5. Dosya ismi istendiğinde, phpinfo.php girin (aslında herhangi bir isim verebilirsiniz, phpinfo.php dosya için kullanılan yaygın bir addır). 6.Dosya listenizden phpinfo.php dosyasını (otomatik olarak güncellenmiş olmalıdır) bulun. Üzerine sağ tıklayın ve "Düzenle" yi seçin. Eğer "Metin Düzenleyici" görürseniz, açılır listeden "utf-8" i seçin ve "Düzenle" ye tıklayın. 7.Aşağıdaki metni girin:

    <? phpinfo(); ?>

  6. Sonra Değişiklikleri Kaydet'e tıklayın.

  7. Şimdi http://yourdomain.com/phpinfo.php adresine gidin ve orada php ayarlarınız için bütün bilgileri görebileceksiniz (ilk olarak yourdomain.com'u tarayıcınızın adres çubuğundaki alan ismi ile değiştirdiğinizden emin olun)

Web sitem sadece boş/beyaz bir sayfa gösteriyor. Bunu nasıl düzeltebilirim?

Hem PHP hataları hem de veri tabanı hataları her hangi bir bilgi olmaksızın boş bir ekran, beyaz bir ekran olarak görünebilir, bu da genellikle WordPress toplumunda White Screen of Death ( Beyaz Ölüm Ekranı) (WSOD) olarak bilinir.

Umutsuz önlemlere başvurmadan önce, WordPress white screen of death'in bazı sebepleri vardır.:

  • Bir eklenti uyumluluk sorunlarına neden oluyordur. Eğer Yönetim Ekranı 'na erişebiliyorsanız bütün Eklentileri devre dışı bırakmayı deneyin ve sonra onları birer birer tekrar aktive edin. Ekranlarınıza ulaşamıyorsanız, web sitenize FTP aracılığı ile giriş yapın. wp-content/plugins dosyasına gidin ve plugins_old Eklenti dosyasını yeniden adlandırın. Bu bütün Eklentilerinizi devre dışı bırakacaktır. Wordpress Troubleshooting FAQ 'den eklentileri manuel olarak nasıl devre dışı bırakacağınız konusunda daha fazla bilgi alabilirsiniz'.

  • Tema'nız sorun çıkarıyor olabilir. Özellikle yeni bir Tema'yı etkinleştirdikten sonra veya WordPress Network'de Yeni Site oluşturduktan sonra beyaz ölüm ekranı sorunuyla karşılaşmanız muhtemeldir. Yönetim Ekranı 'na giriş yapın ve geçerli WordPress Temasını aktive edin. Eğer Yönetim Ekranlarınıza erişemiyorsanız, FTP aracılığı ile web sitenize erişin ve /www/wp-content/themes/ klasörüne gidin. Aktif Tema için klasörü yeniden adlandırın.

  • Tema rehberiniz kayıp veya yeniden adlandırılmış olabilir. Bu yerel bir gelişim çevresi oluşturmuş ve kayıp veya yeniden adlandırılmış olma ihtimali olan bir temayı (veya tema rehberini) gösteren veri tabanı klonlamış geliştiriciler için yaygın bir şeydir. Bu çözümü test etmek için, wp-login.php veya /wp-admin/ 'e erişmeye çalışın. Eğer bir şey görürseniz bu tema ile alakalı olarak iyi bir şeyin göstergesidir. Yönetici olarak giriş yapın ve sonra, front-end'i görüntülemeye çalışın ve bir WordPress hata mesajı görmeniz gerekiyor: Tema rehberi "{tema-ismi}" yok. Bunu admin tarafından temaların değiştirilmesi, rehberin tekrar adlandırılması, veya wp_options'daki "tema" ve "stil sayfası" kayıtlarını düzenlemek de dahil olmak üzere bir çok yöntemle çözebilirsiniz. WP_DEBUG feature 'den ek bilgi edinebilirsiniz.

Hesaplarımın cPanel URL'si nedir?

Alanlarınızın cPanel URL'si WHM URL'si ile aynıdır ama 2087 yerine cPanel'i için bağlantı noktası numarası is 2083 dür.

Örneğin, eğer WHM'niz https://whm12.smartseohosting.net:2087 ise cPanel'iniz https://whm12.smartseohosting.net:2083 olacaktır (bağlantı noktası numaralarına dikkat edin)

Önemli

Hiç bir SEO IP'si üzerinde cPanel sunucusu yüklü değildir. http://domain.com/cpanel 'i kullanarak cpanel'e bağlanamazsınız.

HTTP 500 hatası nasıl araştırılır ve düzeltilir (internal server hatası)?

HTTP 500 Hatası genellikle şu anlama gelir: ya .htaccess dosyasında bir sorun vardır yada bir php eklentisi eksiktir.

Bu sorunu düzeltmek için ilk olarak asıl hatanın ne olduğunu bulmanız gerekir ve bunu yapmak için de 2 farklı konumu incelemeniz gerekir.

İlk olarak alanın cPaneline giriş yapın (WHM değil) bu yönergeleri takip edin.

  • Sonra cpanel içerisinden hata kayıtlarını incelemek için "hatalar" öğesini tıklayın.

  • Eğer yukarıdaki yer boş ise, "Dosya Yöneticisi" ni tıklamanız gerekecek, www rehberinize gidin ve oradan error.log dosyasını indirin ve hataları inceleyin.

Yukarıdaki adımları takip edip gerçek hatayı buldunuz ve şimdi bu size web sitenizle ilgili sorunu çözmenizde yardımcı olacak.

ECONNREFUSED ile bağlantı denemesi başarısız oldu

Eğer "ECONNREFUSED ile bağlantı denemesi başarısız oldu - Bağlantı sunucu tarafından reddedildi" benzeri FTP bağlantı hataları alıyorsanız, bunun nedeni çok büyük olasılılıkla yanlış FTP IP'sidir.

Hizmetlerimiz içerisinde SEO IP'lerine FTP sunucu yüklemesi yoktur. The FTP sunucularısadece WHM sunucusu üzerinden yüklenir.

Sorunu çözmek için, FTP müşterinizde FTP sunucusu için kullandığınız IP'yi alanınızın WHM sunucusunun IP'si ile değiştirin (örn. Filezilla) ve bağlantının artık çalışması gerekir.

Wordpress altında hata ayıklama modu nasıl etkinleştirilir?

WordPress ana uygulama, temalar, custom kodunuz ve daha fazlası içerisindeki hataları ayıklamanıza yardımcı olan bir çok ayar içerir.

Genellikle, bu ayarlar geliştiricilerin kullanımı içindir ve “canlı” sitelerde kullanılmamalıdır. Ama, eklentiler ve temalar gibi üçüncü parti kodu ile yaşayabileceğiniz sorunların onarımında yardımcı olmak amacı ile belirli senaryolarda kullanabilirsiniz.

WordPress'de hata ayıklama modunu etkinleştirmek için şu adımları izleyebilirsiniz:

  1. Tercih ettiğiniz metin düzenleyicide wp-config.php dosyasının açılmasında cPanel Yöneticisi kullanımı.
  2. Hata ayıklama modunu etkinleştirmek için, wp-config.php dosyasına aşağıdaki satırı ekleyin: define('WP_DEBUG', true);

    Bu ayar etkinleştirildiğinde, WordPress bütün PHP hatalarını, bildirimleri ve uyarıları gösterir.

  3. Değişikliklerinizi kaydedin ve metin düzenleyiciden çıkın. Hata ayıklama modu şimdi aktifdir.

  4. İşiniz bittiğinde, wp-config.php dosyası içerisindeki satırı aşağıdaki gibi değiştirerek hata ayıklama modunu etkisiz hale getirin: define('WP_DEBUG', false);

İLAVE HATA AYIKLAMA SEÇENEKLERİ

WordPress'in sağladığı ve hata ayıklama bilgilerini kontrol etmek için kullanabileceğiniz bir çok ilave ayar vardır:

  • WP_DEBUG_LOG: WP_DEBUG_LOG ve WP_DEBUG etkinleştirildiğinde, WordPress bütün hata bilgilerini wp-içerik rehberindeki debug.log dosyasına kaydeder. Aksi istenmediği takdirde bu ayar devre dışı bırakılır. Bu ayarı etkinleştirmek için, aşağıdaki satırı wp-config.php dosyasına ekleyin:

    define('WP_DEBUG_LOG', true);

  • WP_DEBUG_DISPLAY: WP_DEBUG_DISPLAY ve WP_DEBUG etkinleştirildiğinde WordPress web sayfalarında hata ve uyarı mesajları gösterir. Aksi istenmediği takdirde bu ayar devre dışı bırakılır. Bu ayar devre dışı bırakıldığında hata ayıklama mesajları görünümden saklanır. Bu ayarı devre dışı bırakmak için aşağıdaki satırı wp-config.php dosyasına ekleyin:

    define('WP_DEBUG_DISPLAY', false);

  • SCRIPT_DEBUG: SCRIPT_DEBUG etkinleştirildiğinde, WordPress normal olarak kullanılan sıkıştırılmış versiyonların yerine core CSS ve JavaScript dosyalarının gelişim versiyonlarını kullanır. Aksi istenmediği takdirde, bu ayara devre dışı bırakılır. Bu ayarı -in .js veya .css dosyalarını oluşturmak için modifikasyonları test amacıyla kullanabilirsiniz. Bu ayarı devre dışı bırakmak için aşağıdaki satırı wp-config.php dosyasına ekleyiniz:

    define('SCRIPT_DEBUG', true);

Sitemin Cloud Linux tarafından sınırlandırılıp sınırlandırılmadığını nasıl bilebilirim?

  1. cpanel'inize giriş yapın, direkt olarak veya WHM satıcı hesabınız ile.
  2. Sistem Günlüğü sekmesinin altından Kaynak Kullanımı imgesini tıklayın.
    • Buradan, web sitenizin sınırlandırılıp sınırlandırılmadığını görebileceksiniz. Şöyle bir gösterge göreceksiniz: CPU kaynakları siteniz için sınırlandırıldı veya Hafıza kaynakları siteniz için sınırlandırıldı.
  3. [Detaylar] 'a tıklayın.
    • Sitenizin neden yavaşladığı konusunda etraflı detayları burada görebileceksiniz. Bütün KIRMIZI değerler sınırı aştığınızı gösterecektir; ki bu yavaşlamaya sebep olan şeydir.